تبریز؛

افزایش 20 درصدی حوادث گازطبیعی در آذربایجان شرقی

در 7 ماهه سال جاری آمار تعداد حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش 20درصدی حوادث گازطبیعی در 7 ماه سال جاری  در آذربایجان شرقیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان با عنوان این خبر افزود : در پی سرمای زودرس امسال و استفاده مشترکین گاز طبیعی از وسایل گرمایشی ، سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی در 7 ماه نخست امسال علی رغم اطلاع رسانی های گسترده این شرکت شاهد بروز 101 حادثه ناشی از گاز طبیعی از سوی مصرف کنندگان در سطح استان شده است .

محمدعلی فتح اله زاده افزود : از این تعداد 35حادثه در مرکز استان و 66 مورد در شهرستان ها رخ داده که متاسفانه 11 نفر جان خود را از دست داده و 26 نفر مصدوم شده اند.

وی اظهار داشت : 96 مورد از این حوادث مربوط به نشت گاز از وسایل گاز سوز و 5 مورد مربوط به گاز گرفتگی می باشد.

سخنگوی شرکت گاز استان اعلام کرد : استفاده از وسایل گازسوز پرمصرف در فضاهای کمتر از 60 متر مربع بدون تهویه ، بکارگیری جنس نامناسب و عدم رعایت قطر متناسب لوله های دودکش و همچنین نشتی بعلت درزهای ایجاد شده بین قطعات را از مهمترین عوامل گاز گرفتگی ها در 7 ماهه نخست امسال بوده است.

مهندس فتح اله زاده همچنین افزود : نشت از شیلنگ بعلت نقص بست ، نشت از شیلنگ گاز بعلت پارگی و پوسیدگی ، قرار گرفتن ماده قابل اشتعال در مجاورت شعله آتش و خرابی ترموکوپل از عوامل نشت گاز و انفجار و آتش سوزی بوده است .

سخنگوی شرکت گاز استان در خاتمه استفاده ایمن و صحیح از گاز طبیعی را ضامن سلامتی مشترکین و همشریان اعلام کرد و افزود : گاز طبیعی علی رغم رفاه و آسایشی که برای مردم فراهم می نماید با کوچکترین سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است موجب بروز حوادث ناگوار گردد از اینرو همکاری و مشارکت مردم فهیم استان در بکارگیری درست و ایمن از گاز طبیعی این شرکت را در پایداری مستمر و ایمن از گاز طبیعی و کاهش حوادث یاری خواهد نمود
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.