هشدار پلیس فتا؛

زائرين ابا عبدالله الحسين(ع) مراقب کلاهبرداران باشند

سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا هشدار داد : زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) هنگام خرید بلیت مراقب کلاهبرداران باشند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها یکی از مهمترین دغدغه های زائرین حرم اباعبدالله الحسین(ع) چگونگی رفت و برگشت، زمان رفتن، وسایل مورد نیاز، نحوه تهیه بلیت و غیره از مهمترین موضوعات و دغدغه های هموطنان عزیز می باشند.

زائرين ابا عبدالله الحسين(ع) مراقب کلاهبرداران باشند

 تهیه بلیت اینترنتی یکی از راهکارهای موثر در کاهش هزینه، صرفه جویی در وقت و زمان، آسایش و رفاه زائرین می باشد. در این خصوص سرهنگ عليرضا آذردرخش سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا با اشاره به اينكه اصالت سایت های فروش بلیت اینترنتی بسیار مهم می باشد، اظهار داشت : برپایی سایت های جعلی و تقلبی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه ای است که در ایام مناسبتی صورت می گیرد و علت آن را می توان حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این زمان دانست که این امر باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایتهای جعلی و فیشینگ می شود.

وي ادامه داد : برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه اندازی سایت های جعلی موسوم به  سایت های فیشینگ می کنند  و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران می باشند و در نهایت از حساب ها بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام می دهند. 

اين مقام مسوول افزود : مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاههای بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می کنند؛ بنابراين کاربران در هنگام خرید حتما به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به جای جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگول یا یاهو و... بهتر است خود اسم سایت را در آدرس بار صفحه اینترنتی وارد کنند  و حتما از سایت های خرید کند که نماد اعتماد الکترونیک دارد.

سرهنگ آذردرخش بيان داشت : هموطنان عزیز جهت آشنایی با راه کارهای مقابله با سایت های فیشینگ می توانند به آگهی های منتشر شده قبلی در سایت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا ضمن بيان اينكه  خرید کردن از سایت های مراجع رسمی راهکار مطمئنی است چرا که تمامی سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل  https استفاده می کنند، تصريح كرد : با توجه به اینکه برخی از شرکت های هواپیمایی غیر مجاز نیز اقدام به ارائه بلیت هایی می کنند که معتبر نبوده و سعی دارند از هموطنان عزیز کلاهبرداری نمایند بر همین اساس سازمان هواپيمايي كشوري براي ساماندهي عرضه بليت پرو‌ازهاي عتبات در ايام اربعين‌ حسيني اقدام به تهیه لیستی از شرکت های هواپیمایی مجاز و فعال در این زمینه و همچنین راهنمای تهیه بلیت و قیمت های مصوب نموده است که هموطنان عزیز می توانند به سایت http://www.cao.ir مراجعه و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را کسب نمایند. 

وي در خاتمه با اشاره به اينكه  دیگر نهادها و دستگاه ها نیز می توانند اقدام به راه اندازی سایتی نموده و مثلا اطلاعات هتل ها یا مهمان پذیرها را در آن بگذارند، اظهار داشت :این امر به کاربران بسیار کمک می کند که در دام کلاهبرداران اینترنتی نیفتند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.