قزوین؛

درخواست شرکت گاز از مردم برای مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی

مدیر عامل شرکت گاز استان بر رعایت مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی توسط مشترکین ، با توجه به سرد شدن هوا و استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ نجفی با اشاره به افزایش مصرف گاز در استان قزوین با سرد شدن هوا بیان داشت: از اول مهر ماه تا 25 آبان ماه امسال بیش از 325 میلیون متر مکعب گاز در بخش های خانگی ، تجاری و صنعتی استان مصرف شده است که این مقدار غیر از مصارف بخش نیروگاهی می باشد.

وی گفت: رعایت موارد مرتبط با صرفه جویی در مصرف گاز توسط مشترکین عاملی تأثیر گذار در استمرار فرایند گازرسانی به شهرها و روستاهای استان است .

نجفی از مشترکین محترم درخواست کرد با رعایت مواردی ساده همچون پوشیدن لباس گرم و مناسب در منازل ، استفاده از پرده های ضخیم ، بسته نگاه داشتن درب اتاق هایی که از آن استفاده نمی شود و اصلاح و بهینه سازی شوفاژ خانه ها شرکت گاز را در خدمت رسانی مطلوب در فصل زمستان یاری رسانند.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین همچنین با تأکید بر رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین و توجه به این نکته که عدم رعایت مسائل ایمنی در مصرف گاز می تواند صدمات جبران نا پذیری ایجاد نماید افزود: خوشبختانه آمار تلفات جانی ناشی از گاز گرفتگی ، انفجار و سوختگی مرتبط با مصرف گاز در سال 93 با رعایت و توجه مردم شریف استان با کاهش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه آن در سال 92 روبرو بوده است و امید است در آینده این آمار به صفر برسد.

وی در ادامه افزود: با رعایت نکاتی همچون استفاده از کلاهک H برای دودکش ها ، باز بودن مسیر دودکش ، استفاده از شیلنگ و بست برای بخاری های گاز سوز ، اطمینان از گرم بودن لوله دودکش پس از روشن نمودن بخاری و همچنین عدم استفاده از لوله های آکاردئونی و غیر استاندارد و... می توان حوادث ناشی از مصرف نا ایمن گاز را به حداقل رساند.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.