اصفهان؛

برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان نخستین تجربه آثار حجمی با موضوع دفاع مقدس+تصاویر

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری کاشان گفت: برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی اولین تجربه هنری ساخت آثار حجمی با موضوع دفاع مقدس در سیمای شهری کاشان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناصفهان از اصفهان، بهروز گرانمایه عصر امروز  در حاشیه بازدید از این سمپوزیوم اظهار کرد: برگزاری این اتفاق فرهنگی هنری به همت سازمان زیباسازی شهرداری کاشان نخستین تجربه این سازمان در سطح ملی و فرصتی برای ادای دین هنرمندان به شهدای این خطه شد.

وی، با تاکید بر اینکه برگزاری این سمپوزیوم عامل شناسایی استعدادها و ظرفیت های بالقوه هنرمندان بومی شهرستان و باورپذیری و افزایش اعتماد به نفس آنها شد گفت:برگزاری سمپوزیوم باب حرکتی زیبا، هنرمندانه و تاثیرگذار با موضوع دفاع مقدس در انتقال فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت از طریق زبان هنر شد.

به گفته وی،13 نفر از اساتید مجسمه سازی و هنرمندان برجسته این رشته ساخت سردیس سرداران شهید را انجام دادند که 10 نفر از آنها از اساتید ملی و سه نفر از آنها بومی کاشان بودند.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری کاشان با اشاره به اینکه سردیس 13 سردار شهید در بوستان ها، معابر و خیابان های هم نام آنها یا باغ موزه دفاع مقدس کاشان نصب می شود افزود:این سمپوزیوم با موضوع ساخت سردیس 13 سردار شهید کاشانی طی 10 روز از 17 تا 28 آبان ماه توسط هنرمندان برجسته کشوری در خانه تاریخی طباطبائی‌ها همراه با بازدید گردشگران برگزار شد.

گرانمایه،استقبال و بازدید گسترده گردشگران داخلی و خارجی، شخصیت های برجسته ملی و بین المللی، سرپرست فرمانداری و شهرداری کاشان، اعضای شورای اسلامی شهر، مسولان دستگاه هاو نهادهای اجرایی و مراکز دانشگاهی شهر، هنرمندان هنرهای تجسمی، خبرنگاران و اهالی رسانه و سایر اهالی فرهنگ و هنر از برگزاری سمپوزیوم را یادآورشد و افزود: مورالی معاون سازمان ملل متحد در ایران، دکتر محمد خدادادی، دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی دو تن از شخصیت های مطرح ملی و بین المللی بازدید کننده از این سمپوزیوم بوند.

به گفته وی، خانواده سرداران شهید نیز از مراحل ساخت سردیس ها بازدید و تقدیر و رضایت خود را از انجام این اقدام فرهنگی اعلام کردند.

وی، آغاز سمپوزیوم با آیین گل افشانی خالقان سردیس ها بر سر مزار شهدای کاشان به ویژه سرداران شهید را خاطرنشان و تصریح کرد:کارگاه آشنایی و تمرین کودکان با هنر مجسمه سازی در کنار دانشجویان و اساتید، و تور کاشان گردی مجسمه سازان از اماکن و ابنیه تاریخی این شهرستان را از جمله برنامه های جنبی سمپوزیوم برشمرد.

به گفته وی،برگزاری شب شعر با حضور استاد پرویز بیگی حبیب آبادی، علی محمد مودب ، اساتید و شعرای جوان کاشانی و  و شب خاطره با حضور سرداران و فرماندهان کاشانی دفاع مقدس از جمله سردار حسین دقیقی، ابراهیم راحمی،حاج رضا کاظمی، حاج علی اصغر رجایی و حاج احسان درستکار،  از دیگر برنامه های جانبی این سمپوزیوم بود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری کاشان در ادامه افزود: آیین اختتامیه نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان نیز با حضور سردار مرتضی طلائی راس ساعت 18 و 30 دقیقه شامگاه پنج شنبه 28 آبان ماه در تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اجرا می شود.

گرانمایه گفت: این آیین با حضور خانواده معظم شهدای دارالمومنین کاشان به ویژه منتسبین به 13 سردارشهیدی که سردیس آنها توسط هنرمندان ساخته شده است، همرزمان و همسنگران سرداران شهید کاشان، هنردوستان و سایر فعالان حوزه فرهنگ و هنر و اجرای ویژه برنامه های متنوع از جمله سخنرانی سردار مرتضی طلائی، نایب رییس شورای اسلامی شهر برگزار می شود.

وی افزود: سخنرانی های حمیدرضا مومنیان، سرپرست فرمانداری کاشان، سید محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان به عنوان رییس نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی ملی کاشان و ارائه گزارش دبیر سمپوزیوم از دیگر برنامه های پیش بینی شده آیین اختتامیه است.

به گفته وی، تجلیل و تکریم از خانواده 13 سردار شهید و سازنده سردیس این شهدا برنامه پایانی آیین اختتامیه نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان است.

لازم به ذکر است:امین بلاغی، جعفر نجیبی، هادی عرب نرمی، سجاد سلمان روغنی، حمیدرضا بابائی، ملک دادیار گروسیان، حمیدرضا صادق‌زاده، حسین‌علی عسگری، بیژن غنچه‌پور، رضا قره باغی، نادر قشقایی، خیر الله کریمی و علی اعتبار ارمکی هنرمندانی هستند که سردیس سرداران شهید اکبر زجاجی، احسان الله قاسمیه، سید مصطفی سید حسن زاده، حجت الاسلام حسین صنعتکار، حسین ترنجی مفرد، علی فارسی، عباس کریمی، علی معمار حسن آبادی، علی معمار، محمدتقی پکوک، غلامرضا طرق، علیرضا کاشانیان و محمود خادمی را خلق کردند.

برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان نخستین تجربه آثار حجمی با موضوع دفاع مقدس

برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان نخستین تجربه آثار حجمی با موضوع دفاع مقدس

برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان نخستین تجربه آثار حجمی با موضوع دفاع مقدس

برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان نخستین تجربه آثار حجمی با موضوع دفاع مقدس


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.