مقام آمریکایی: آوارگان سوری تهدید کمتری به حساب می آیند

رئیس دفتر پناهندگان وزارت خارجه آمریکا به کنگره گفت سوری هایی که تلاش می کنند وارد خاک آمریکا شوند در قیاس با سایر افراد «تهدید کمتری» به حساب می آیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنان «آن ریچارد» رئیس دفتر پناهندگان وزارت خارجه آمریکا باعث جدال لفظی او با یکی از نمایندگان جمهوریخواه شد.

ریچارد که دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور جمعیت، آوارگان و مهاجرت است در پاسخ به این سوال که ایا دولت آمریکا زمانی که آوارگان سوری وارد خاک این کشور شوند سوابق آنها را بررسی خواهند کرد گفت مقامات مسئول این افراد را تا سه ماه بعد از ورود آنها به آمریکا زیر نظر خواهند داشت.

او اظهار داشت :« با این آوارگان رفتاری متفاوت با سایر آوارگان نخواهد شد. در حقیقت سوریها خطر کمتری دارند چون آنها از کشور خود فرار کرده اند. آنها با گامهایشان اعتقاد خود را نشان داده اند.»

در این هنگام لامار اسمیت نماینده جمهوریخواه از ایالت تگزاس سخنان ریچارد را قطع کرد و گفت جیمز کامی رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی ) اخیرا گفت او از اینکه در مورد این آوارگان اطلاعات کافی ندارد نگران است.

اسمیت پرسید :«سازمانهای تروریستی پیشتر گفته اند که آنها از برنامه آوارگان برای تلاش در جهت نفوذ به آمریکا استفاده خواهند کرد و شما می گوئید در قیاس با سایر آوارگان در مورد آوارگان سوری نگرانی کمتری دارید؟»

ریچارد پاسخ داد آوارگان سوری برای مدتی قابل توجه از سوریه دور بوده اند و مقامات آمریکایی سوابق آنها را از زمانی که کشورشان را ترک کرده اند در اختیار دارند.

او افزود :« فکر می کنم احتمال اینکه یک آواره به یک تروریست بدل شود خیلی خیلی کم است.اما این امر ما را از دقت بر اینکه مطمئن شویم کسی که وارد آمریکا می شود تروریست نیست باز نمی دارد.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار