در سخنان جان کری عنوان شد:

ثبات قدم و تفکر خلاق؛ سلاح آمریکا برای شکست داعش!

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مضحک گفت: با ثبات قدم و تفکر خلاق، داعش را شکست خواهیم داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر ثبات قدم و تفکر خلاق داشته باشیم ، داعش را شکست خواهیم داد.

وی در اظهاراتی کوتاه در جمع خبرنگاران گفت: ما در یگ گفتگوی سازنده و مفید هستیم و ایده ها در هر دو طرف مطرح می شوند.

من می خواهم چیزهایی را برای شما بگویم که محرمانه نیستند. ما در خصوص سوریه ، عراق و داعش و منطقه، راهبردی سه وجهی داریم. راهبرد اول تضعیف و شکست دادن داعش است. رویکرد ما از همان آغاز همین بوده است.

راهبرد دوم ما این است که منطقه دارای ثبات شود. ما با اردن ، لبنان و ترکیه و دیگران کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این امر رخ می دهد. ما بزرگترین کمک کننده به پناهجویان هستیم. سوم اینکه ما به دنبال دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک هستیم که از روند سیاسی که در وین مشغول آن شدیم، بیرو بیاید. ما اکنون در مرحله ای قرار داریم که مخالفان دور هم جمع می شوند تا نمایندگان خود را برای مذاکره انتخاب کنند.

امیدواریم که در طی چند روز یا دو هفته آینده کنفرانسی برگزار شود که مخالفان را دور هم جمع کند. در این مقطع زمانی است که سازمان ملل متحد آماده می شود تا طرف ها را در ژنو دور هم جمع کند و روند ایجاد گذار را برای سوریه آغاز کند.

جان کری افزود: سوری ها خودشان در این باره مذاکره خواهند کرد. ما حضور خواهیم داشت و کمک خواهیم کرد. ما ترغیب کننده روند خواهیم بود اما این سوری ها هستند که باید درباره آینده سوریه تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره داعش گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور افزایش تلاش ها را داده است. وی حتی قبل از حملات پاریس این دستور را داده بود. وی در یک ماه گذشته تلاش ها را افزایش داده بود ما شاهد نتایج این تصمیم هستیم.

جان کری گفت: ما باید صبور باشیم. بسیار اهمیت دارد که به سخنان فرانکلین روزولت توجه کنیم که می گفت تنها چیزی که باید از آن بترسیم، خود ترس است. ما در آمریکا می دانیم که چه کسانی هستیم و چه ارزش هایی داریم ومی دانیم که منافع ما چیست؟ من اطمینان دارم که اگر ما ثبات قدم داشته باشیم و اگر تفکر خلاق داشته باشیم ، داعش را شکست خواهیم داد.

ما همیشه گفته ایم که شکست دادن داعش نیازمند زمان است. ما نبرد خود علیه القاعده را در سال دوهزار و یک آغاز کردیم و این نبرد سالها طول کشید تا ما توانستیم اسامه بن لادن و رهبران ارشد القاعده را از بین ببریم و به عنوان نیروی کارآمد آنها را بی اثر کنیم. امیدواریم که این کار را در قبال داعش ، سریعتر انجام دهیم. فکر می کنم که ما توانایی این کار را داشته باشم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار