بارسلونا - رئال مادرید

پسران کاتالان فردا به شکار قوهای سپید می روند + تاریخچه ال کلاسیکو

2 تیم رئال مادرید و بارسلونا اسپانیا فردا شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان حساس ترین دیدار فصل در قاره سبز شنبه ساعت 20:45 دقیقه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می شود و طی آن 2 تیم رئال مادرید و بارسلونا به مصاف یکدیگر می روند.
 
رئال مادرید میزبان این دیدار هم اکنون با کسب 24 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و شاگردان لوییز انریکه با 3 امتیاز بیشتر صدر نشین هستند.
 
نخستین دیدار این 2 تیم در تاریخ بر می گردد به 17"فوریه 1929 که با برتری  2 بر یک کهکشانی ها به اتمام رسید.
 
گل زنان این دیدار پاررا برای بارسلونا و موررا 2 بار و در دقایق 10 و 55 گل های رئال را به ثمر رساند.

رئال مادرید و بارسلونا تا به حال 262 بار به مصاف یکدیگر رفتند و در این بین بارسلونا با 108 پیروزی بیشترین برد را کسب کرده است و رئال مادرید نیز با 96 برد تعقیب کننده کاتالان ها است.

58 دیدار این 2 تیم نیز به تساوی رسیده است.

همچنین ژاوی هرناندز با 42 بازی و لیونل مسی با 21 گل زده بیشترین بازی و گل را در ال کلاسیکو به نام خود ثبت کرده اند.
 
پرگل ترین دیدارهای ال کلاسیکو:
 
پرگل ترین بازی میان رئال مادرید و بارسلونا بر می گردد به 13 ژوئن 1943 که در چارچوب جام حذفی اسپانیا ملقب به کوپا دل ری این 2 تیم به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان رئال مادرید موفق شد با حساب یازده بر یک پیروز شود.
 
در این دیدار باریناگا چهار بار و پرودن با هت ریک خود نقش مهمی را در پر گل ترین پیروزی رئال داشتند و با  2 گل آلونسو تنها گل بوتلا نتیجه این دیدار یازده بر صفر شد و مارتین در دقیقه 90 موفق شد یکی از گل هارا جبران کند.

همچنین به جز این دیدار می توان به 2 پیروزی هفت بر یک و هفت بر صفر بارسلونا در 2 دیدار دوستانه اشاره کرد.
 
حال به غیر از دیدار این 2 تیم رویارویی مثلث MSN و BBC در این دیدار هیجان زیادی دارد و می تواند به حساسیت های این دیدار بیافزاید.
 
MSN :
 
مثلث هجومی بارسلونا متشکل از مسی، نیمار و سوارز در لیگ برتر 32 گل به ثمر رسانده است و از آمادگی بالاتری نسبت به مثلث رئال مادرید برخوردار هستند، هر چند حضور مسی در این دیدار قطعی شده است، اما با مصدومیت این بازیکن و دوری چند هفته ای وی از مسابقات به طور قطع نمی تواند عملکرد گذشته را داشته باشد و با مصدومیت پا به این دیدار می گذارد.
 
BBC:
 
مثلث رئال مادرید که شامل بنزما ، بیل و رونالدو است ، درخشش فصل گذشته خود را نتوانستند در این فصل ادامه دهند و با 22 گل آمار ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته اند.
 
بیل با مصدومیت روبه رو است و به همین دلیل نیز اردو کشورش را از دست داد و بنزما نیز پس از دستگیری و ضربه روحی هنوز نتوانسته است به آمادگی بالایی برسد و تنها دید هواداران و بنیتز به کریستیانو رونالدو است.
 
 مسی ، نیمار و سوارز در این فصل اروپا و بازی های ملی 122 گل به ثمر رسانده اند و 55 پاس گل نیز داده اند و از طرفی دیگر مثلث BBC ، 75 گل زده اند و 24 پاس گل نیز به هم تیمی های خود داده اند.

 این 2 تیم در سال 2015 نیز آمارهای جالبی از خود ارائه دادند و  در این بین  می توان به بردن چهار جام توسط کاتالان ها اشاره کرد.
 
بارسلونا:
 
این تیم در سال 2015 و تا کنون 55 دیدار را انجام داده است و در این بین می توان به 44 پیروزی شاگردان لوییز انریکه و پنج مساوی این تیم اشاره کرد.
 
این تیم در سال 2015  متحمل 6 شکست شده است و موفق شده تا به اینجا چهار جام را نیز کسب کند.

رئال مادرید:
 
شاگردان رافائل بنیتز در این فصل اروپا 46 دیدار انجام داده اند و حاصل آن 29 پیروزی و 9 مساوی بوده است.
 
همچنین قوی های سپید در سال 2015  بیشتر از کاتالان ها شکست خورده اند و متحمل هشت شکست شده اند.
 
همچنین در قسمت گل زده شرایط بارسایی ها بهتر است و این تیم در سال 2015  موفق شده است 146 گل به ثمر برساند و 48 گل نیز دریافت کرده است.
 
رئالی ها نیز 106 گل به ثمر رسانده است و 43 گل نیز دریافت کرده اند ، تا آمارها به نفع شاگردان لوییز انریکه باشد اما این فوتبال است و غیر قابل پیش بینی
 
BBC آماده تر از MSN
 
مثلث تهاجمی بارسلونا متشکل از مسی، سوارز و نیمار، فصل گذشته رکورد گلزنی در فوتبال دنیا را جابجا کردند؛ رکوردی که پیش از این در اختیار مثلث رونالدو، هیگواین و بنزما بود. MSN امسال هم شرایط بهتری تا بدینجا نسبت به مثلث BBC رئال متشکل از بنزما، بیل و کریستیانو دارد. 
 
مثلث بارسا با 32 گل در برابر 22 گل مثلث رئال مادرید، با آمادگی مطلوبتری پای به ال کلاسیکو خواهد گذاشت؛ هرچند که هنوز تردیدهایی در مورد حضور مسی در این مسابقه وجود دارد، البته بارسلونا در سوپرکاپ اروپا و اسپانیا نیز سه بازی برگزار کرده که رئال در آنها حضور نداشت و با فاکتور گرفتن این دو تورنمنت، بازهم تعداد گل های مثلث MSN، شش گل بیشتر از مثلث BBC رئال است.
 
در این میان بنزما و گرت بیل به دلیل مصدومیت نتوانسته اند بصورت متناوب برای کهکشانی ها بازی کنند و در بارسلونا، نیمار چند بازی اول فصل و مسی هم بازی های دو ماه اخیر را به دلیل مصدومیت از دست داده است.
 
در بارسلونا نیمار با 11 گل زده عملکردی بهتر از مسی و سوارز داشته و پس از او، سوارز با 9 گل قرار دارد. مسی هم سه گل به ثمر رسانده که البته باید توجه داشت او نزدیک به دو ماه است به دلیل مصدومیت نتوانسته برای بارسا به میدان برود. سوارز و نیمار در لیگ قهرمانان نیز در مجموع 5 گل به ثمر رسانده اند. 
 
در رئال اما رونالدو در مجموع لالیگا و لیگ قهرمانان، 13 گل برای تیمش به ثمر رسانده و مابقی گل ها بین بنزما و بیل تقسیم شده است. در زمینه ی پاس گل هم نیمار با 6 پاس گل در بارسلونا بهترین عملکرد را داشته و در جبهه ی رئال نیز گرت بیل با 4 پاس گل، آمار موفقتری را به ثبت رسانده است.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار