اردبیل؛

آبیاری قطره‌ای جایگزین آبیاری سنتی در زمین‌های باغی و زراعی کشور

مجری طرح مطالعات جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید آبیاری قطره‌ای و نوین جایگزین آبیاری سنتی در زمین‌های باغی و زراعی کشاورزان شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهرام امینی‌پوری افزود: متاسفانه بخش زیادی از آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و این امر نگرانی‌های زیادی را در رابطه با بحران آب در کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید آبیاری قطره‌ای و نوین جایگزین آبیاری سنتی در زمین‌های باغی و زراعی کشاورزان شود، بیان کرد: مصرف سنتی آب در بخش کشاورزی سبب از بین بردن ذخیره سفره آب‌های زیرزمینی می‌شود و در این راستا باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

مجری طرح مطالعات جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده از آبیاری قطره‌ای در زمین‌های زراعی و باغی علاوه بر کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی افزایش تولیدات محصولات کشاورزی را نیز به دنبال دارد و باید این امر به طور همگانی در کشور اجرا شود.

امینی پوری افزود: دولت نیز برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین و قطره ای 85 درصد هزینه را خود پرداخت می‌کند و 15 درصد باقیمانده را نیز به صورت تسهیلات کم بهره در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های آبیاری نوین و قطره‌ای در بخش کشاورزی تصریح کرد: علاوه بر حمایت همه جانبه دولت کشاورزان نیز باید برای اجرای این طرح مشارکت همه جانبه‌ای داشته باشند.

مجری طرح مطالعات جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشاورزان باید در مصرف آب مدیرت اصولی داشته باشند چراکه تولید انبوه در بخش کشاورزی مستلزم داشتن آب است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.