شیراز؛

آغاز اجرای طرح آمارگیری نمونه ای از محصولات زراعی در فارس

طرح آمار گیری نمونه ای از محصولات زراعی سال 94-93 در استان فارس همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود اسکندر نیا رئیس اداره آمار،فناوری اطلاعات و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: به منظور دستیابی به آمار و اطلاعات به روز بخش کشاورزی هر ساله طرح آمارگیری نمونه ای از محصولات زراعی در سراسر کشور توسط وزارت جهادکشاورزی اجرا می شود. 

وی افزود:  امسال نیز این طرح در استان فارس با برگزاری کارگاه آموزشی برای عوامل اجرایی طرح از آبان ماه شروع و پیش بینی شده، عملیات میدانی تا 30 آذر ماه به طول انجامد .

اسکندرنیا هدف از اجرای این طرح را برآورد سطح تولید و عملکرد انواع مختلف محصولات زراعی کشت و برداشت شده در سال زراعی 94-93، هزینه تولید محصولات مختلف کشاورزی که مهمترین هدف آن دستیابی به برآورد هزینه تمام شده یک کیلوگرم از محصولات زراعی، برآورد متوسط هزینه یک هکتار از محصولات زراعی به تفکیک مراحل مختلف کشت، برآورد متوسط میزان و ارزش نهاده های مصرف شده کشاورزی (کود، سم، بذر) برای یک هکتار از محصولات زراعی، ارزش محصول اصلی و محصولات فرعی، برآورد متوسط ارزش ناخالص تولید یک هکتار از محصولات زراعی، متوسط هزینه آب و زمین در یک هکتار از محصولات زراعی و سایر هزینه های مرتبط  را برشمرد و خاطر نشان کرد: در این طرح آمارگیران با مراجعه به 7 هزار و 493 بهره بردار ،اطلاعات زراعی را در چارچوب پرسشنامه جمع آوری می کنند. 

وی اضافه کرد: اطلاعات مذکور مورد استفاده برنامه ریزان بخش کشاورزی قرار می گیرد، لذا انتظار می رود بهره برداران در پاسخگویی با ماموران آمارگیر همکاری خوبی داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: اطلاعات جمع آوری شده پس از ورود به سامانه های رایانه ای مرتبط جمع بندی و در قالب لوح فشرده به مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی ارسال و در ادامه نتایج طرح به عنوان آمار رسمی در اواخر امسال به استان  اعلام می شود.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.