توافقنامه‌ سایبری میان هند و مالزی

به‌ منظور افزایش تبادل اطلاعات در حوزه‌ی امنیت سایبر و جلوگیری از حملات، هند و مالزی توافقنامه‌ی همکاری با یکدیگر امضا کردند.

توافقنامه‌ی سایبری میان هند و مالزیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دیدار نارندرا مودی (Narendra Modi) با مقامات جنوب شرقی آسیا، هند و مالزی توافقنامه‌ی امنیت سایبر با یکدیگر امضا کردند.

دو کشور متعهد شدند همکاری‌های نزدیکی در حوزه‌ی تبادل اطلاعات در مورد امنیت سایبر، حملات سایبری، سیاست‌ها و راهکارهای مقابله با حملات داشته باشند. علاوه بر امنیت سایبر، دو کشور در زمینه‌های فرهنگی و توسعه‌ی زیرساخت‌ها، قرارداد همکاری امضا کردند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است چین حملاتی را به هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا داشته است؛ بنابراین همکاری هند و مالزی برای تبادل اطلاعات سایبری می‌تواند در جهت مقابله با حملات چین باشد. به‌عنوان‌مثال چندی پیش شرکت کسپرسکی اعلام کرد گروه هکری نایکون (Naikon) حملاتی را به رایانه‌های سازمان‌های دولتی، نیروی دریایی، سازمان‌های سیاسی و سازمان‌ها هوانوردی غیرنظامی در مالزی داشته است. بر اساس برخی گزارش‌ها، کشورهای جنوب شرقی آسیا هدف جاسوسی سایبری چین است.

با توجه به اینکه هند علاقه‌مند به برقراری روابط نظامی با مالزی است و ورود سایبر در عرصه‌ی نظامی انکارناپذیر است، به نظر می‌رسد بتوان همکاری این دو کشور در حوزه‌ی امنیت سایبر را در این راستا تحلیل کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار