سردار نقدی در کنگره ملی شهیده واعظی؛

شهیده طیبه واعظی الگوی تواضع وصبر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهیده طیبه واعظی اسطوره تواضع صبر ایثار ومقاومت بود .

شهیده طیبه واعظی الگوی تواضع وصبر

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، سردار محمدرضا نقدی در کنگره ملی شهیده طیبه واعظی، اظهار داشت: امروز به نام و یاد اسطوره‌ای در اینجا جمع شده‌ایم که شاید تصمیم گرفته است، پس از سال‌ها گمنامی و غربت به جامعه امروز ما سری بزند، تا پیام‌های جاودانه‌اش را به ملت ایران برساند .

وی با بیان اینکه زندگی شهیده طیبه واعظی درس‌های زیادی برای جامعه امروز ما دارد، افزود: عمر کوتاه این شهیده بزرگوار گنجینه ذخایری است که باید سال‌های سال آن را استخراج کرد و از زلال معرفت آن نوشید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: درس‌های زندگی شهیده واعظی مهر باطلی بر تفکر کسانی است که تصور می‌کردند که حضور زن در جامعه یا بی‌بندوباری و کمرنگ کردن حجاب در جامعه مترادف است.

وی افزود: شهیده واعظی ثابت کرد که یک زن مسلمان حتی در فعالیت‌های چریکی مخفی و مبارزاتی علیه رژیم مستبد شاهنشاهی می‌تواند با حفظ کامل حجاب در عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشد.

نقدی گفت: شهیده واعظی تأکید کرد که در لحظه‌ای که هر انسانی مراقب جان خود است و حتی در محاسبه مأموران ساواک هنگامی که مأمور ساواک دست به چادرش می‌برد می‌گوید مرا بکشید اما دست به چادرم نگذارید، این شهید بزرگوار در این شرایط حساس افکار خود را متوجه دین و اطاعت پروردگار کرده است.

وی افزود: این شهیده بزرگوار به عشق لقاالله و نزدیک شدن به خدای متعال وارد جامعه شده است و در همه حالات به حفظ حجاب، عفت و عبودیت پروردگار توجه دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بحث امروز کشور است، بیان کرد: شهیده واعظی در خانه تلاش می‌کرد و تولیداتی داشت و بیکار و مصرف‌کننده نبود، زنان جامعه ما فعال‌ترین زنان جهان بودند اما امروز در غرب قصد دارد که کار کردن در خانه را برای زنان جامعه ما بد جلوه دهد و زندگی سالم ایرانی‌ها را بر هم زند.

نقدی با بیان اینکه مسئله خانواده یکی از مسائل مهم امروز جامعه ماست، گفت: بانوی جوانی که در حال مبارزه مخفی با رژیم پهلوی و تحت تعقیب ساواک است و در شرایطی که هر لحظه ممکن است توسط ساواک دستگیر شود بچه‌دار می‌شود و به او محبت می‌کند و به تربیت فرزند می‌پردازد. این رفتار شهیده واعظی الگویی برای زنان جامعه ما به شمار می‌رود

وی تصریح کرد: احترام به پدر و مادر، توازن و فروتنی و صبر و ایستادگی از جمله درس‌هایی است که می‌توان از شهیده طیبه واعظی گرفت .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهادت شهیده واعظی درس ایثار و مقاومت را برای ما به ارمغان دارد، افزود: اگر قرار بود مردم ما به خاطر مسائل مادی با استکبار سازش کنند چرا باید این همه شهید و جانباز تقدیم انقلاب شود، اگر ما با دشمنی که امروز درصدد نفوذ کشور است سازش کنیم چگونه می‌توان جواب مادران شهدا را دارد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.