ارائه خدمات رایگان به بیماران دیابتی در ۸۰ بیمارستان وزارت بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: به منظور جلوگیری از عوارض دیابت در ۸۰ بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت، درمانگاههای دیابت به ارائه خدمات آموزشی، تشخیصی و درمانی به صورت رایگان می پردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر محمد آقاجانی در اختتامیه همایش بین المللی راهبری دیابت، ضمن بیان این مطلب به تشکیل کمیته ملی دیابت در سال ۱۳۷۵ و شروع فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه اشاره کرد و با بیان این که پیشگیری اولیه از ابتلا به بیماری دیابت از وظایف حوزه بهداشت است، افزود: عمده وظیفه درمان در بیماری دیابت، جلوگیری از عوارض کوتاه مدت و دراز مدت این بیماری از جمله معلولیت های ناشی از بیماری دیابت و مرگ زودرس و کاهش سال های از دست رفته عمر است.

آقاجانی با اشاره به وجود ۶۰۰ کلینیک ویژه در ۶۰۰ بیمارستان و ارائه خدمات در خصوص بیماری دیابت، افزود:  ۲۵۰ کلینیک نیز برای ارائه خدمات درمانی و تشخیصی و آزمایشی دیابت ساخته می شود.

وی یکی از نکات مهم در خصوص کنترل بیماری دیابت را ثبت، گزارش دهی و وجود پرونده الکترونیک برای مبتلایان به این بیماری دانست و ابراز امیدواری کرد که پرونده الکترونیک ثبت سلامت به منظور پایش و کنترل بیماری دیابت ایجاد شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، در ادامه با تاکید بر تکمیل نظام ارجاع در کشور، گفت: در بیماری دیابت می توانیم با تکمیل سطوح ارجاع، بیمارانی را که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند،به موقع شناسایی و برای تشخیص، ارائه آموزش و درمان به کلینیک ها راهنمایی کنیم.

آقاجانی در پایان، بر لزوم دسترسی به خدمات درمانی، تشخیصی و آموزشی بیماری دیابت در همه مناطق کشور بویژه در مناطق محروم تاکید کرد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار