اردبیل؛

بهرمندی صاحبان تاسیسات گردشگری از معافیت 10 ساله

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: صاحبان تاسیسات گردشگری، ایران‌گردی و جهانگردی در صورت اخذ پروانه جدید می‌توانند از معافیت‌های 100 درصدی مالیات بر درآمد تا 10 سال بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی‌زاده اعلام کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده 8 قانون جدید تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاران تمام تاسیسات مرتبط با ایران‌گردی و جهانگردی و خدمات مسافرتی و سایر تاسیسات مشابه در پرداخت هزینه‌های مالیاتی، ‌عوارض شهرداری و سایر تامین زیرساخت‌ها با تسهیل و بخشودگی خاصی روبه‌رو هستند.

وی افزود: بر اساس قانون جدیدی که از اردیبهشت ماه سال 94 ابلاغ شده صاحبان تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان، سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری، آژانس‌های مسافرتی و ... می‌توانند به شرط پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی از معافیت‌های 5 تا 10 سال استفاده کنند که در مناطق محروم این معافیت‌ها 10 ساله اعمال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: این اتفاق مبارکی است که به همت دولت تدبیر و امید به وجود آمده و قطعا در حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه حمایتی و مشارکتی واقعی را فراهم کرده است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: انتظار می‌رود این پشتیبانی و حمایت‌ها زمینه فعال‌سازی گروه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری را بیش از هر زمان دیگر فراهم آورد.

وی گفت: در این قانون جدید برای تاسیسات که هر سال بر تعداد شاغلان خود تا 50 درصد اضافه کنند یک سال بیشتر از مزایای معافیت‌‌های مالیاتی بهره‌مند شده و زمینه حضور و مشارکت فعالانه آنها در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف فراهم می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه افزود: سرمایه‌گذارانی که قصد توسعه، تجهیز و نوسازی طرح‌های خود را دارند می‌توانند به تناسب سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهند از این معافیت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.