اراک؛

خرید بیش از هشت میلیون تن گندم از کشاورزان در سال جاری

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری هشت میلیون و هشتاد هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی که از سیلوی در حال ساخت ساوه بزرگترین سیلوی استان مرکزی بازدید می کرد در خصوص ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای کشور گفت : حدود 19 میلیون تن ما ظرفیت سیلو سازی در کشور داریم که از این میزان 17 میلیون تن به بهره برداری رسیده و مابقی در حال احداث است.

قنبری با بیان اینکه در سال جاری  هشت میلیون و هشتاد هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است افزود: در شرایط مطلوب 15 میلیون تن گندم ذخیره شده داریم که این میزان سیلو پاسخگوی ذخیره سازی است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیشرفت 98 درصدی سیلوی ساوه گفت : تا کنون بیش از چهارصد میلیارد ریال اعتبارتوسط بخش خصوصی برای ساخت این سیلو هزینه شده است.

قنبری افزود با بهره برداری کامل از این سیلو توان ذخیره سازی گندم شهرستان ساوه 120 هزار تن افزایش پیدا می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی حمایت همه جانبه از تولید داخلی و کشاورزان در راستای اقتصاد مقاومتی را مهمترین وظیفه جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود : ما گندم تضمینی را با قیمت نسبتا خوب از کشاورزان خریداری می کنیم.

مدیر عامل بازگانی دولتی ایران اضافه کرد: سعی کردیم در اولین فرصت هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شود و خدمات لازم هم ارائه کنیم.

قنبری با بیان اینکه استان مرکزی رتبه دوازدهم در تولید و ذخیره سازی گندم کشور را داراست ، افزود : در سال جاری بیش از 276 هزار تن گندم با کیفیت مطلوب از کشاورزان استان مرکزی خریداری شده است.

 وی از سیلوی دولتی ساوه که با پیشررفت فیزیکی 95 درصدی در حال احداث است نیز بازدید کرد.

برای ساخت این سیلو با ظرفیت 20 هزار تن تا کنون 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده و حدود یک میلیارد تومان برای تکمیل و خرید تجهیزات اعتبار لازم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان ساوه را به مقصد اراک ترک کرد. 

انتهای پیام/س

برچسب ها: اراک ، وزیر ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.