الميادين: برخی از نظاميان آمريکايی به کوبانی اعزام شدند

شبکه المیادین از ورود حدود 50 نظامی آمریکایی به کوبانی در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار شبکه المیادین با اشاره به ورود حدود پنجاه نظامی و افسر آمریکایی به کوبانی، گفت این اولین بار نیست که افسران یا نظامیان آمریکایی برای کمک به کردها وارد شمال سوریه می شوند.

خبرنگار این شبکه در دمشق درباره ورود حدود پنجاه نظامی و افسر آمریکایی به کوبانی (عین العرب) برای حمایت از کُردها علیه (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش، گفت اطلاعات تایید شده و موثقی به دست آمده است که نشان می دهد 50 نظامی و افسر آمریکایی از طریق گذرگاه مرشد بینار وارد عین العرب شده اند. 

این گذرگاه  یکی از گذرگاههای مرزی میان ترکیه و سوریه است و تحت کنترل کردها قرار دارد. کوبانی یک منطقه مرزی بین ترکیه و سوریه است و کردها کنترل آن را در اختیار دارند.

 کردها با کمک افسران آمریکایی بعد از درگیری های شدید، این منطقه را از عناصر داعش بازپس گرفته اند. این اولین بار نیست که افسران یا نظامیان آمریکایی برای کمک به کردها وارد شمال سوریه می شوند، هر چند که همیشه می گویند هدف آن ها مشورت دادن به کردها در جنگ علیه داعش است. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد افسران آمریکایی در چارچوب «نیروهای سوریه دموکراتیک» که منطقه الهول را بازپس گرفتند و دیگر درگیری ها حضور دارند.

ورود پنجاه نظامی و افسر آمریکایی به کوبانی، سری نیست زیرا وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده بود که پنجاه مستشار را برای کمک به کردها اعزام خواهد کرد؛ اما تایید شد که آن ها وارد شده اند و برخی از آن ها نیز به شهر القامشلی در شمال شرقی سوریه رفته اند.. 



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار