پناهنده سوری به کمک بی‌خانمان‌های آلمانی می‌آید + تصاویر

اَلِکس عَسّالی، از ماه اوت سال گذشته تا به امروز به بی‌خانمان‌های برلین غذای گرم رایگان داده است تا بتواند محبتی را که به وی کرده اند، جبران کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، یک پناهنده سوری پس از دست دادن تمام زندگی‌اش در سوریه به دنبال راهی بود تا لطف مقامات محلی آلمان را به خود جبران کند. اَلِکس عَسّالی، از ماه اوت سال گذشته تا به امروز به بی‌خانمان‌های برلین غذای گرمِ رایگان داده است تا بتواند محبتی را که به وی کرده اند، جبران کند.
 
الکس می‌گوید: زمانی که به آلمان آمدم رفتار همه دوستانه بود و به من کمک کردند تا زبان آلمانی را بیاموزم و من را با شهر آشنا کردند. اولین روزی هم که از فرانکفورت به برلین رسیدم نمی‌دانستم مرکز پناهندگان کجاست اما بانویی سالخورده دست مرا گرفت و تا خود مرکز برد. بسیاری از مردم برلین به شکلی به من کمک کردند و اکنون زمان جبران محبت آن‌هاست.

به دنبال شدت گرفتن بحران داخلی سوریه در سال 2007 ، عسّالی با پای پیاده از دمشق گریخت و به آلمان آمد، نامش را عوض کرد و با هویتی جدید مشغول به کار شد. او تمام تلاشش را به کار بست تا به‌جای آنکه باری بر دوش پناه دهنده‌اش باشد، به مردمی که در شرایط ضعیف‌تری از او قرار دارند، کمک کند. از اینرو شنبه هر هفته بیرون ایستگاه «اکساندر پلَتز» پشت میزی می‌ایستد و از حدود 100 بی‌خانمان با برنج داغ، نان و نوعی خورشت پذیرایی می‌کند. ناگفته نمان الکس در رشته کامپیوتر از دانشگاهی در آلمان فارغ التحصیل شد و اکنون به‌عنوان مهندس آی تی مشغول به کارست.
 
پناهنده سوری به کمک بی‌خانمان‌های آلمانی می‌آید + تصاویر

پناهنده سوری به کمک بی‌خانمان‌های آلمانی می‌آید + تصاویر

پناهنده سوری به کمک بی‌خانمان‌های آلمانی می‌آید + تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
داعش ببیند که چه انسانهای شریفی رابی خانمان کرده است اگر ذره ای انسانیت داشته باشه که نداره نباید به یک کشور مسلمان حمله میکرد آگه راست میگه بره قبله اول مسلمین راازچنگال غاصبان خارج کنه
آخرین اخبار