امیر دریادار سیاری:

اینکه دولت و مجلس به دریا و دریانوردی نگاه ویژه‌ای دارند نشان از دوراندیشی آن‌ها دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: اینکه دولت و مجلس به دریا و دریانوردی نگاه ویژه‌ای دارند نشان از دوراندیشی آنها دارد.

اینکه دولت و مجلس به دریا و دریانوردی نگاه ویژه‌ای دارند نشان از دوراندیشی آنها داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در سالروز نیروی دریایی و در مراسم تجلیل از پیشکسوتان نداجا که در محل ستاد این یگان برگزار شد، اظهار داشت: نیروی دریایی تلاش می‌کند تا با برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان دریادل، یاد و خاطره رشادت‌های این نیرو را در زمان دفاع مقدس در دل‌ها زنده نگه‌دارد.

فرمانده نیروی دریایی ادامه داد: در عرصه دفاع مقدس تمامی نیروهای این یگان با تمام توان و تکیه بر ایمان و دین به مقابله با دشمن پرداختند و هم اکنون هم که شعار نیروی دریایی راه ما راه حسین است به مقابله با دشمنان اسلام و ایران می‌پردازد.

وی ادامه داد: تمامی عملیات‌های نیروی دریایی در زمان دفاع مقدس یک نتجه تاکتیکی داشت ولی برخی از عملیات‌ها مانند عملیات 34 روزه دفاع از خرمشهر که تفنگداران نیروی دریایی با رشادت تمام مقابل دشمن ایستادند و یا در عملیات مروارید که نیروی دریایی توانست کشور عراق را محاصره دریایی کند و مانع از خروج نفت از دریا شود و یا در عملیات اسکورت کشتی‌های تجاری که دشمن می‌خواست با هدف قرار دادن آنها به اقتصاد ایران ضربه بزند ولی نتوانست نتایج مهم راهبردی به دست آورد که اقتدار ایران را نه تنها در منطقه بلکه در جهان نشان داد و باعث شد تا تفکر هجومی دشمن متجاوز نسبت به ایران تغییر کند.

امیر دریادار سیاری در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: اینکه دولت و مجلس به دریا و دریانوردی نگاه ویژه‌ای دارند نشان از دوراندیشی آنها دارد و بسیار خوب است. نیروی دریایی نیز باید با افزایش توان رزمی خود این امر محقق کند که برای رسیدن به آن نیازمند نگاه بحری از سوی تمام مسولان است. مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند که ایران باید به دریا بازگردد که این امر وظیفه نیروی دریایی است تا با حفظ امنیت در اب‌های منطقه و جهان باعث رشد و پیشرفت ایران شود. جوانان نیروی دریایی امروز را شهدا را ادامه می‌دهند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر لازم باشد این جوانان دست به عملیاتی بزرگتر از عملیات مروارید خواهند زد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار