بندرعباس؛

برگزاری دوره های ایمنی وHSEبرای کارگران ساختمانی قشم

رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به این که بیشترین حوادث ناشی از کار به فعالیت کارگران ساختمانی اختصاص دارد از برگزاری دوره های ایمنی برای کارگران ساختمانی این منطقه خبر داد.


 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان رنجبری گفت:برای کاهش این حوادث دوره های ایمنی و HSE مانند جوشکاری در ارتفاع و کار بر روی داربست با همکاری موسسه آموزش عالی قشم و مرکز فنی و حرفه ای در این منطقه برگزار می شود.

رنجبری با تاکید بر الزام کارفرمایان به فراهم ساختن محیط امن کاری برای کارگران ایرانی، افزود: به منظور پیشگیری از حوادث کار و همچنین جلوگیری از اشتغال اتباع خارجی، بازرسان اداره کار و نیروی انتظامی قشم دو روز در هفته را به گشت مشترک و بازدید ازفضای کار و کارگاه ها اختصاص داده اند.

رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت:، کارفرمایانی که به حوزه ایمنی محیط کار و اشتغال اتباع غیرمجاز توجه نداشته باشند برای بار اول پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر جریمه و در صورت تکرار و در مرتبه دوم،۱۰ برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر جریمه و به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.