تبریز؛

خرید تضمینی و توافقی 278 هزار تن محصول کشاورزان آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری 278 هزار و 800 تن انواع محصولات کشاورزی و باغی استان توسط این سازمان به صورت تضمینی و توافقی خریداری شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛غفاری، در آیین تودیع و معارفه رییس اداره تعاون روستایی شهرستان مراغه افزود: در سال جاری به منظور حمایت از تولید بخش کشاورزی 118 هزار و 800 تن از محصولات به صورت تضمینی و 160 هزار تن نیز به صورت توافقی خریداری شده است.

وی اظهار کرد: امسال 420 هزار تن گندم مازاد استان به صورت تضمینی توسط بخش خصوصی و دولتی خریداری شده که از این میزان 111 هزار تن از سوی این سازمان انجام شده است.

سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی، خرید شش هزار تن جو را دیگر محصول خرید تضمینی این استان عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون خرید تضمینی پنبه استان با پیش بینی چهار هزار تنی آغاز شده و تا کنون یک هزار و 800 تن تولید کشاورزان خریداری شده است.

غفاری، ادامه داد: خرید توافقی محصولات کشاورزی نیز دیگر برنامه های این سازمان است که در سال جاری بیش از 160 هزار تن انواع محصولات خریداری شده که عمده این محصولات سیب، پیاز و شیر دامداران است.

وی، اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال خرید تضمینی سیب زمینی نیز دور از انتظار نیست، در نظر داریم این محصول را با قیمت هر کیلو سه هزار و 600 ریال خریداری کنیم.

غفاری، افزود: هم اکنون در این استان بیش از 400 تشکل کشاورزی زیر نظر سازمان تعاون روستایی در روستاها فعالیت می کند که شامل تعاون روستایی، شرکت های تعاونی کشاورزی، دامداری، باغی و صنوف و اتحادیه های تعاونی است.

وی، تاسیس صنایع بسته بندی و تبدیلی توسط اعضای تعاونی در شهرستان ها را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: این صنایع با منابع داخلی تشکل های کشاورزی، تسهیلات دولتی و آورده خود کشاورزان ایجاد می شوند.

در این آیین میریوسف موسوی، به عنوان رییس جدید تعاون روستایی مراغه معرفی و از خدمات فیروز جودی رییس سابق این اداره قدردانی شد.

رییس سابق اداره تعاون روستایی مراغه نیز در این آیین گفت: هم اکنون در این شهرستان خدمات تعاون روستایی در 171 روستا فعال است.

جودی، افزود: در این روستاها 16 شرکت تعاونی روستایی و سه شرکت تعاونی کشاورزی فعال است و همه آن ها به مرحله سود دهی رسیده است.

وی اظهار کرد: 90 نفر از کشاوزران در این تشکل ها فعالیت دارند و همچنین دو شرکت تعاونی تولیدات نیز وجود دارد که تاکنون پرونده های آن ها برای فعال شدن به این اداره تحویل داده نشده است.

میر یوسف موسوی، رییس جدید اداره تعاون روستایی مراغه نیز در این آیین بر ضرورت همکاری مسوولان تاکید کرد و گفت: تلاش می شود همه برنامه های تعاون روستایی در حمایت بیشتر از کشاورزان انجام شود.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.