در نشست جامعه اسلامی دانشجویان مطرح شد؛

مجلس با تغییر می تواند نقش راهگشاتری نسبت به مردم ایفا کند

در این نشست دبیر کل و دو تن از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان نقطه‌نظرات خود را در خصوص انتخابات ارائه کردند.

مجلس با تغییر می تواند نقش راهگشاتری نسبت به مردم ایفا کندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین زینعلیان دبیر کل ، علی عرب مسئول تشکیلات دفاتر دانشگاهی، متین منتظمی مسئول واحد سیاسی جامع اسلامی دانشجویان در نشست امروز عصر تشکل متبوعشان حضور یافته و نقطه‌نظرات خود را در رابطه با انتخابات ارائه کردند.

در ابتدای نشست زینعلیان با اشاره به اینکه گفتمان جامعه اسلامی برای انتخابات مجلس و خبرگان گفتمان عزت ملی است، گفت: این گفتمان از لحاظ علمی گفتمانی پویا است و همچنین احساس می کنیم مورد مقبولیت مردم و دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: در صورتی که اساتید در دانشگاه‌ها احترام را به معنای واقعی درک کنند و امکانات در اختیارشان قرار گیرد سعی می کنند به شان استادیشان توجه بیشتری داشته باشند.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه مباحث عدالت‌خواهی و اردوهای جهادی از طرف دانشجویان صورت گرفته است، تصریح کرد: حرکت‌های خوبی در اردوهای جهادی شاهد بودیم اما هنوز در بعضی از شهرها آب شرب در دسترس نیست و همچنین آلودگی هوا و آب مردم را رنج می دهد، باید بدانیم یک ایرانی لایق آب و غذای سالم و معیشت درخور شان خودش است.

زینعلیان با بیان اینکه چالش‌های زیادی مردم را آزار می دهد، تاکید کرد: اگر عزت وجود داشته باشد ، امنیت برقرار می‌شود و در راستای این دو پیشرفت به ارمغان خواهد آمد و اگر بخواهیم ایرانی آباد داشته باشیم باید عزت را درک کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: اگر ما با کارخانه‌های تولید داخل مخالفیم به دلیل این است که یک ایرانی باید از یک خودروی با قیمت معقول بهره مند باشد و ما با تولید خوب و با کیفیت داخلی مخالف نیستیم.

وی با اشاره به اینکه باید وضعیت اشتغال در جامعه بهبود یابد، تا حقارت ملی نمایان نشود، گفت: در ایران انقلاب شد به خاطر اینکه مردم نمی خواستند دستانشان را مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا دراز کنند.

زینعلیان تاکید کرد: با انتخابات پیش رو اگر مردم به این باور برسند که باید تغییراتی صورت گیرد، مجلس می تواند نقش راهگشاتری نسبت به مردم ایفا کند.

در ادامه این نشست منتظمی مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جامعه اسلامی برای اینکه همسوی هدف متعالی حرکت کند چارچوبی را بعنوان عزت ملی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به بحث مورد نظر مقام معظم رهبری که همان عزت ملی است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنانشان به منظومه  اسلامی اشاره کرده اند که بهترین مولفه‌اش عزت اسلامی و ملی است که با رسیدن به آن اقتدار را به همراه خواهد داشت.

منتظمی با بیان اینکه عزت به چند بخش اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... تقسیم می شود، گفت: مردم از نظر سیاسی از دولت و مجلس خبرگان رهبری چه انتظاری دارند و همچنین باید توجه داشته باشیم چه اعمال و رفتاری در این دوره عزت و اقتدار را به همراه خواهد داشت البته حرکت سپاه قدس در سوریه و عراق برای ما عزت به همراه آورده است.

در ادامه این نشست علی عرب مسئول تشکیلات دفاتر دانشگاه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه برای تایید داشتن عزت ملی باید آنقدر مقتدر باشیم که کسی نتواند به ما ضربه بزند، گفت: تضاد طبقاتی در جامعه ما یکی از موارد عدم وجود عزت است چرا که مردم لیاقت دارند در یک سطح اقتصادی مناسب زندگی کنند.

عرب با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا تحقیر عده ای نماد عزت است، بیان کرد: فضای اخلاقی باید بر اساس عزت عمومی مطرح باشد و قشری خود را بالاتر از دیگران نداند.

مسئول تشکیلات دفاتر دانشگاه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه باید در فضای توسعه زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و ... در جامعه فراهم شود، ادامه داد: ما باید جامعه ای داشته باشیم که بتواند با چالش‌های مختلف از طریق شبکه‌های مختلف زمینه حل آنها را فراهم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار