ترکیه مرز جدایی قلمرو تروریست‌ها در خاورمیانه با اروپا

بررسی اهمیت جغرافیایی سیاسی ترکیه در دستور کار نشست آتی بروکسل قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «آیریش تایمز،» ترکیه مانند پلی است که قاره اروپا را از قلمرو تحت کنترل داعش در سوریه جدا می‌کند. نقش ترکیه در مبارزه با حملات تروریستی در اروپا، موضوع اصلی نشست آتی بروکسل خواهد بود.

نمایندگان فرانسه و بلژیک مصمم هستند در این نشست شواهدی محکمی دال براینکه بسیاری از تروریست‌های پاریس از طریق ترکیه راهی سوریه می‌شوند، ارائه کنند. شواهدی در دست است که نشان می‌دهد «ابراهیم عبدالسلام،» «عمر مصطفی» و «سامی امیور،» از تروریست‌های داعش که در حملات پاریس دست داشتند، همگی از ترکیه عبور کردند.

مرز مشترک 900 کیلومتری با سوریه، ترکیه را بهترین مسیر عبور و مرور برای تروریست‌های داعش ساخته است. براساس اعلام مقامات ترک، در سال میلادی گذشته، بیش از 6 هزار تروریست خارجی وارد این کشور شده اند.

هرچند ترکیه خود نیز مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفته است. در ماه اکتبر (31 روز منتهی به 9 آبان)، در حملات تروریستی به فعالان صلح در این کشور، 103 نفر جان باختند. همچنین در سال گذشته، تعدادی از دیپلمات‌های ترک در عراق بوسیله داعش ربوده شدند.

اگرچه ترکیه در حال ساخت دیوارهای قابل حمل در سرتاسر مرز سوریه است تا از عبور تروریست‌ها جلوگیری کند، به نظر می‌رسد دولت حزب توسعه و عدالت برای مسدود کردن کامل مرز تمایل چندانی ندارد.


انتهای پیام/ 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار