کرمانشاه؛

کشت یک هزار و 700 هكتار كلزا در استان كرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری تاکنون یک‌هزار و352 هکتار کلزا در مناطق معتدل و سرد استان و 350 هکتار نیز در مناطق گرمسیری کشت شده و کشت نیزهمچنان ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسماعیل پرویزی فر با بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد از 15 شهریور تا 10 مهر ماه انجام شده، افزود: اکنون کشت در مناطق معتدل و سرد به پایان رسیده است.

وی گفت: بذور خارجی عمدتاً فرانسوی و شامل ارقام نپتون، الویس و دانوب می‌باشد.

پرویزی فر افزود: ارقام خارجی هیبرید، علاوه بر رشد سریع، عملکرد بالایی داشته و ریزش هم ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کلزا در تناوب با گندم باعث افزایش عملکرد گندم می‌شود خاطرنشان کرد: کشت گندم بعد از برداشت کلزا 25درصد عملکرد گندم را افزایش می‌دهد؛ همچنین در افزایش ماده آلی خاک موثر است.

وی گفت: به منظور حمایت از کشت این محصول قیمت خرید دانه کلزا به صورت تضمینی بوده و جهت سال زراعی جاری دانه کلزا به قیمت هر کیلوگرم 25 هزار و 300 ریال قیمت‌گذاری شده است.

مدیر زر اعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: دولت جهت ارقام خارجی کلزا به ازاء هر کیلوگرم 400 هزار ریال یارانه پرداخت کرده است به همین خاطر کشاورز هر کیسه بذر کلزا را به جاری 630 هزار ریال به قیمت 230هزار ریال خریداری کرده است.

پرویزی فر خاطرنشان کرد: در سالجاری به ازاء هر هکتار کشت کلزا 20 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان کشت کلزا پرداخت شده است.


 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کرمانشاه ، کشت ، تاکنون ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.