لرستان؛

برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس لرستان

هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با موضوع مدرسه ایمن، جامعه ناب‌آور با حضور بیش از 320 هزار دانش آموز در 4 هزار و 200 آموزشگاه همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: هدف از اجرای این مانور را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی است.

کریمی فر افزود : مدارس ایمن می توانند نقش محوری در کاهش خطر پذیری زلزله ایفا نمایند که این رویکرد اساس برنامه مانور سال جاری خواهد بود. 

بدین ترتیب که مدرسه های ایمن که از نظر سازه ای دارای استحکام مناسبی هستند و از نظر فضا و امکانات نیز شرایط مساعدی دارند، به عنوان پایگاه مدیریت بحران محلی انتخاب می شوند.

وی گفت : ایجاد آمادگی در دانش آموزان می تواند در کاهش تلفات و صدمات ناشی از زلزله موثر باشد به همین منظور آموزش و پرورش تلاش می کند تا آموزش ها و مهارت های لازم را برای مقابله با پیامدهای منفی زلزله و بلایای طبیعی به دانش آموزان انتقال دهد

کریمی فر افزود: در پایان تقویت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان را مهم و اساسی برشمرد و گفت : باید خودباوری ،روحیه اعتماد به نفس ، مسوولیت پذیری و مهارت های زندگی را به دانش آموزان آموخت و آنها را برای مقابله و رویارویی با آزمون های سخت در زندگی آماده ساخت .

در هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش ، مدیریت بحران استانداری ، سازمان دانش آموزی، جمعیت هلال احمر و صدا و سیما برگزار شد .

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.