تبریز؛

شرکت 330 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در طرح بهداشت و درمان

معاون سلامت و تربیت بدنی مدیرکل آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری 300 هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی استان در طرح بهداشت دهان و درمان شرکت می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صادقی در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ملکان، افزود: از مهرماه امسال 75 هزار نفر دانش آموز مقطع ابتدائی تا کنون دراین طرح شرکت کرده اند و بقیه نیز به تدریج فلوراید تراپی می شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را توجه به سلامت دهان و دندان دانش آموزان در سنین کودکی دانست و اظهارکرد: بی توجهی به بهداشت دهان و دندان درکودکی موجب معضلات جدی تر دندان در بزرگسالی می شود.

صادقی اضافه کرد: برهمین اساس این طرح درتمامی مدارس ابتدایی استان با همکاری بهداشت و درمان اجرا می شود و خدمات ارائه شده به صورت رایگان می باشد.

وی ادامه داد: بیش از60 درصد کودکان دارای پوسیدگی دندان هستند و درمان و پیشگیری از آن و ترویج سلامت دهان از الویت های اداره کل آموزش و پرورش استان است.

مدیرآموزش وپرورش ملکان نیز دراین نشست مشکلات بهداشت دهان و دندان در مدارس را شامل پوسیدگی دندان، فقر تغذیه، شکستگی دندان دانست و افزود: اغلب دانش آموزان علاقه زیادی به مصرف شیرینی و شکلات دارند که این مواد سبب سیری کاذب می شود و مواد قندی آن در پوسیدگی دندان نقش بسزایی دارد.

ایرج هاتفی گفت: کودکان و دانش آموزان باید بدانند آب نبات و شکلات های چسبنده مانند کاکائو به مدت طولانی به دندان ها می چسبد و زیان های جبران ناپذیری به دندان ها وارد می کند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.