سرعت نوری اطلاعات wifi را ضربه فنی کرد!

در این گزارش با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور نور می تواند با سرعت باورنکردنی اطلاعات را انتقال دهد و وای فای را شکست دهد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از ویژگی های عرصه تکنولوژی، سرعت بسیار بالای آن است. به عبارت دیگر سرعت جزء پارامترهایی است که تکنولوژی برای زندگی بشر به ارمغان می آورد. در این میان تبادل اطلاعات بسیار حائز اهمیت است. به طوری که هرچه سرعت این جا به جایی بیش تر بشود، نشان دهده پیشرفت در تکنولوژی خواهد بود. در ادامه به تکنولوژی جدید خواهیم پرداخت که به وسیله نور می تواند با سرعت باورنکردنی اطلاعات را منتقل کند.

سرعت نوری اطلاعات wifi را ضربه فنی کرد!

یک استارت آپ به نام Velmenni راه جدیدی را برای انتقال اطلاعات ایجاد کرده است که ۱۰۰ برابر سریع تر از وای وای عمل می کند. شرکت Velmenni به جای امواج رادیویی که در وای وای به کار گرفته می شود از چراغ های LED هوشمند و نور قابل رویت برای انتقال اطلاعات استفاده می کند.

نحوه عملکرد این سیستم به گونه ای است که با اتصال به اینترنت و یک سرور، اطلاعات را از طریق نور عبور می دهد. به طوری که تور اطلاعات را با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه عبور می دهد. شرکت Velmenni در ویدیو که منتشر کرده است، یک سنسور نوری را به یک گوشی متصل کرده می کند تا نشان دهد که Li-Fi چگونه کار می کند. در این گزارش آمده است که اگر دست و یا هر شئ دیگری در مقابل سنسور نوری قرار بگیرد، روند انتقال اطلاعات فورا قطع می شود.

سرعت نوری اطلاعات wifi را ضربه فنی کرد!

در واقع یکی از ضعف هایی که در این تکنولوژی وجود دارد، عدم عبور نور از اجسام گوناگون می باشد. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، در هنگامی که در مقابل نور جسمی قرار بگیرد، عملیات متوقف می شود. حال ممکن است این جسم دست شما باشد و یا یک دیوار. به علاوه طبق آزمایش های انجام شده، مشخص شده است که فرآینده انتقال اطلاعات در زیر نور آفتاب نیز میسر نیست.

سرعت نوری اطلاعات wifi را ضربه فنی کرد!

به هرحال هر تکنولوژی دارای نقاط ضعف و قوت می باشد. به طوری که باید با گذشت زمان نقاظ ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم. نقطه قوت این فناوری، سرعت بالای انتقال اطلاعات است. به طوری که ۱۰۰ برابر بیش تر از سرعت فای وای عمل می کند. به هرحال سرعت بالای Li-Fi چیزی نیست که بشود به راحتی از کنار آن گذشت. امیدواریم با گذشت زمان نقاط ضعف آن برطرف بشود.

سرعت نوری اطلاعات wifi را ضربه فنی کرد!


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار