کرمان؛

حرارت مفید در منازل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد است

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت :حرارت مفید در منازل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد که همان دمای رفاه است ،وسایل گاز سوز برای سوختن ، نیاز به هوا و اکسیژن کافی دارند .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان ، مهندس ودیعتی با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی به تبع سرد شدن هوا و کاهش دمای، اظهار داشت: مصرف گاز در روزهای سرد افزایش می یابد و این مساله نیاز به رعایت مضاعف نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دارد.

وی گفت: هر سال بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به‌ ویژه بخاری و آبگرمکن، عده ای دچار حادثه می شوند که از جمله این عوامل ، عدم نصب دودکش استاندارد جهت هر وسیله گاز سوز ، عدم باز بودن مسیر خروجی دودکش یا نداشتن کلاهک H شکل در بالای پشت بام ، تهویه نامناسب منزل ، استفاده از اجاق خوراک پزی جهت گرمایش محیط ، استفاده از بخاری های تبدیلی و غیر استاندارد و نصب وسایل گرمازا در حمام می توان اشاره نمود.

ودیعتی با اشاره به اینکه درجه حرارت مفید در منازل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد که همان دمای رفاه است ، بیان داشت : وسایل گاز سوز برای سوختن ، نیاز به هوا و اکسیژن کافی دارند بنابراین باید زیر درب اصلی ساختمان و زیر درب اتاق های دارای وسیله گاز سوز باز باشد . به طوری که تناسب مصرف گاز و اکسیژن جهت سوختن برقرار شود بطوری که برای سوختن یک متر مکعب گاز نیاز به 11 متر مکعب اکسیژن است و پیشنهاد می گردد در ایام سرد سال ضمن استفاده از البسه مناسب و نصب پرده های ضخیم و خاموش نمودن بخاری اتاق های بلا استفاده ، هم در اقتصاد خانواده صرفه جویی نمایند و هم کمک نمایند تا دیگر هموطنان در استان های سردسیر بتوانند زمستان را بدون قطع گاز سپری نمایند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان همچنین تصریح کرد : مجموعه شرکت گاز استان کرمان تمام تلاش و کوشش خود را جهت ارائه خدمات مطلوب به همشهریان محترم انجام می دهد و از مشترکین خواست در صورت بروز هر گونه مشکل با واحد اتفاقات گاز و پست امداد با شماره تلفن 194 تماس برقرار نمایند و ماموران وظیفه شناس این شرکت به صورت 24 ساعته پاسخگوی آنان هستند .

وی در خاتمه تاکید کرد : مشترکین محترم می توانند با ارسال یک پیام بدون متن به شماره 1000341194 و یا با درج شماره اشتراک خود در سایت شرکت ملی گاز ایران و مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت ، از میزان گاز مصرفی و مبلغ آن مطلع شوند و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: حرارت ، گاز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.