توافق ترکیه و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود پناهجویان

ترکیه و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود پناهندگان و مهاجران به کشورهای عضو این اتحادیه توافق کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، ترکیه و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سرازیر شدن پناهندگان و مهاجران به کشورهای عضو این اتحادیه توافق کردند.

طبق این توافق، ترکیه 3.2 میلیارد دلار به عنوان کمک های مالی برای پناهندگان سوری در این کشور دریافت می کند و در مقابل، اقداماتی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان به سرزمین های اروپایی به کار خواهند بست؛ همچنانکه قرار است مذاکرات درباره تلاش آنکارا برای پیوستن به اتحادیه اروپا بار دیگر از سر گرفته شود.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا ابراز امیدواری کرد پیشرفتی سریع درباره این مسأله حاصل شود. این توافق یک روز پس از گفتگوهای احمد داوود اوغلو و رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل انجام شد. داوود اوغلو این توافق را روزی تاریخی میان ترکیه و اتحادیه اروپا توصیف کرد.

آنکارا انتظار دارد پیشرفتی در تلاشهایش برای پیوستن به اتحادیه اروپا حاصل شود؛ همچنانکه امیدوار است محدودیت ها برای دریافت روادید سفر به اروپا برای شهروندان ترک برداشته شود.
گزارش ها نشان می دهد نزدیک نهصد هزار مهاجر سال جاری میلادی وارد اروپا شدند که بیشتر آنها از درگیری های سوریه، عراق و افغانستان فرار کرده اند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار