رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: سالانه یک میلیون دلار محصولات فناورانه به دیگر کشورها صادر می‌شود.

علی معتمد زادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به طور میانگین سالانه یک میلیون دلار محصولات فناورانه به دیگر کشورها صادر می‌شود تعداد شرکت‌های مستقر در این پارک 85 پارک است و کشورهای امارات متحده عربی، افغانستان‌، ترکیه‌، عراق‌، ترکمنستان، فنلاند، ایتالیا و آلمان مقصد صادرات محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران است. 

وی در ادامه تاکید کرد: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مازندران برای ایده و طرح‌های علمی به منظور تجاری سازی در فن بازارهای تهران شرکت می‌کردند ولی با برگزاری فن بازار در مازندران این فرصت و امکان برای شرکت‌های فناور استان فراهم می‌شود تا ایده و طرح‌های نو خود را در معرض دید سرمایه گذاران قرار دهند. 

معتمد زادگان با اشاره به راهبرد اصلی این پارک علم و فناوری تصریح کرد: یافتن بازارهای جدید صادرات محصولات شرکتهای دانش‌بنیان راهبرد اصلی این پارک است و تا کنون تولید 60 نوع محصول این شرکتها تجاری شده است و این روند با حمایت‌های دولتی سرعت می‌گیرد. 

رئیس پارک علم و فناوری مازندران بیان کرد: دیگ‌های زغال سوز، لیرز تک، خشک کن ایستاده شالی و دستگاه‌های زیبا سازی پوست به عنوان بخشی از محصولات صادراتی شرکتهای دانش‌بنیان مازندران است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 150 شرکت دانش بنیان در مازندران فعال هستند که 85 شرکت در پارک علم و فناوری و مراکز رشد مستقر هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار