کرمانشاه؛

فوت هنرمند برجسته موسیقی کرمانشاهی

هنرمند برجسته موسیقی کرمانشاه درگذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ "خلیل چاله چاله" هنرمند برجسته  در سال ١٣٢٧ در کرمانشاه متولد شد، از ١٥ سالگی به نواختن سنتور مشغول شد و پس از چند سال تار را انتخاب کرد و نزد دایی خود حاج عبدالحسین چاله چاله به فرا گیری دستور مقدماتی تار پرداخت .

وی از سال ١٣٤٥ با اداره فرهنگ و هنر آن زمان زیر نظر سروان همتی و محمود بلوری به فراگیری موسیقی مشغول گردید و از سال ١٣٤٨ همکاری خود را با رادیو و تلویزیون آغاز نمود. خلیل چاله چاله از اولین چهره هایی است که با تلویزیون همکاری داشت و برنامه های متعددی را با گروه فرهنگ و هنر اجرا نموده است.

وی از وجود استاد بزرگ موسیقی ایران استاد محمدرضا لطفی هم بهره مند شد . این هنرمند در سال ١٣٥٨ به کرمانشاه عزیمت نمود و از بدو ورود همکاری های مستمری با رادیو تلویزیون و اداره ارشاد اسلامی کرمانشاه داشته است . ایشان از سال ١٣٦٧ تا سال ١٣٧٠ مسئول و سرپرست ارکستر صدا و سیمای مرکز کرمانشاه بود و در سال ١٣٦٧ در چهارمین جشنواره موسیقی فجر گروه ایشان مقام دوم را در کشور کسب نمود . 

وی در سال ١٣٧١ جهت برگزاری کنسرت به کشور امارات رفت و برنامه های موفقی را در این کشور اجرا نمود . از دیگر فعالیت های این هنرمند تشکیل گروه موسیقی اوج به سرپرستی و آهنگسازی خود او بود .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.