سنندج؛

تاکید استاندار کردستان بر پیگیری تفاهم نامه ها با استان های سلیمانیه و حلبچه اقلیم کردستان عراق

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه تمام را با جدیت پیگیری و اجرایی می کنیم گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه و تعمیق روابط با اقلیم کردستان عراق در همه زمینه ها است.

به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از سنندج  عبدالمحمد زاهدی ارتباط با استان حلبچه را برای استان کردستان حائز اهمیت دانست و افزود: تلاش می کنیم سطح این روابط را توسعه و تعمیق ببخشیم.

او با بیان اینکه استان کردستان با دو استان حلبچه و سلیمانیه کردستان عراق همسایه است گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت ها و تجارب یکدیگر در زمینه های مختلف بهره مند شویم.

او به بازدید هیات استان حلبچه از توانمندی های استان کردستان در دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: نشستی با استاندار حلبچه نیز برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم روابط را ادامه دهیم و تلاش می کنیم به توسعه و آبادانی استان حلبچه کمک نماییم.

استاندار کردستان محورهای اصلی مذاکرات این دو روز را تجارت و مبادلات بازرگانی، صادرات محصولات کشاورزی و صادرات برق ذکر کرد و گفت: برای صادرات برق شرکت توزیع نیروی برق و شرکت برق منطقه ای غرب کشور تلاش می کنند و اتاق بازرگانی سنندج نیز به نمایندگی از بخش خصوصی موضوع سرمایه گذاری را دنبال می کند.

زاهدی افزود:این استان همچنین در حوزه اموزش فنی حرفه ای،علوم پزشکی , تکنولوژی، اقتصادی، عمرانی، کشاورزی و صنعتی دارای توانمندیهای زیادی است که این آمادگی برای انتقال دانش فنی و آموزش علاقه مندان به این گونه آموزش ها در استان حلبچه وجود دارد. 

استاندار کردستان تاکید کرد اراده دو طرف بر این است روابط مستحکمی با هم داشته باشیم و بتوانیم در عرصه های مختلف نیز با هم همکاری کنیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.