کرمانشاه؛

آمادگی همه نهادها برای بازگشت زائرین اربعین

فرماندار کرمانشاه خواستار برنامه ریزی مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان کرمانشاه برای کسب آمادگی برای ورود زائرین حسینی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرماندار کرمانشاه خواستار برنامه ریزی مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان کرمانشاه برای کسب آمادگی برای ورود زائرین حسینی شد.

فضل الله رنجبر در جلسه ساماندهی بازگشت زائرین اربعین حسینی که امروز"10 آذر" برگزار شد، با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی پس از روز اربعین گفت: احتمالا حجم زائرینی که مسیر بازگشت از کرمانشاه را انتخاب خواهند کرد خیلی بیشتر از مسیر رفت خواهد بود و این مسئله لزوم برنامه ریزی برای موج بازگشت زوار حسینی را نشان می دهد. 

رنجبر تاکید کرد: پلیس راهور باید برنامه ریزی خوبی برای بازگشت زوار داشته باشد، و باید محدوده میدان آزادگان را ویژه ببیند، زیرا تمرکز خودروها و اتوبوس ها در لحظه ورود در این محدوده خواهد بود.

وی افزود: ترمینال های کرمانشاه و بخصوص ترمینال شهید کاویانی باید آمادگی جابجایی زائران را از حیث تعداد خودروها داشته و بر نرخ کرایه ها نیز برای جلوگیری از تخلفات نظارت شود.

رنجبر توصیه کرد: سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرکرمانشاه هم باید آمادگی جابجایی های اضطراری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمامی مساجد و حسینیه ها باید آمادگی بازگشت زوار را داشته باشند، خواستار باز بودن درب ادارات، مدارس و سایر نهادها برای استفاده شبانه روزی زوار حسینی از سرویس های بهداشتی این مراکز شد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه خواستار جمع آوری متکدیان توسط اجرائیات شد و گفت: نباید اجازه دهیم در زمان بازگشت زوار حسینی متکدیان در شهر حضور داشته باشند.

وی خواستار برنامه ریزی برای اسکان زائرینی شد که تمایل به ماندن در کرمانشاه را دارند و از تمامی نهادها و ادارات و مردم ولایی کرمانشاه خواست تا در پذیرایی از زوار حسینی مثل همیشه سنگ تمام بگذارند.

رنجبر با بیان اینکه با اقدامات انجام شده 150 مکان برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود، گفت: در این بین زائرسرای سید الشهدا ماهیدشت در برخی از روزها از بالغ بر 100 هزار نفر از زوار حسینی پذیرایی کرد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به قابلیت بالای استقرار اتوبوس ها در این زائرسرا گفت: در برخی از شب ها بالغ بر 150 دستگاه اتوبوس در محدوده این موکب استقرار پیدا می کرد.

به گفته فرماندار کرمانشاه نزدیک به 60 هزار ویزا برای زوار حسینی توسط کنسولگری عراق در کرمانشاه صادر شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.