هلاکت دهها تروریست در مناطق مختلف عراق

نیروهای عراقی در عملیات علیه تروریست ها در مناطق مختلف این کشور دهها نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در عرصه تحولات میدانی بغداد پایتخت عراق بر اثر انفجار بسته های انفجاری در مناطق العامل و الحریه در بغداد و همچینن منطقه ابوغریب و الرشید پنج نفر به شهادت رسیدند و پانزده تن دیگر زخمی شدند.

بر اثر انفجار بسته انفجاری در مسیر یکی از گشتی های ارتش عراق در منطقه سبع البور در شمال بغداد چهار نظامی زخمی شدند. فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن یازده نفر از عناصر داعش و ضبط دوازده بسته انفجاری در مناطق مختلف بغداد خبر داد. در عرصه تحولات میدانی استان الانبار، نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق توانستند کارگاه شیشه بری را در شهر الرمادی از تروریست ها بازپس گیرند و پرچم عراق را بر بالای این ساختمان به اهتزاز درآورند.

درگیری هایی نیز میان نیروهای عراقی و تروریست های داعش در محور جنوبی این شهر درگرفت.
نیروهای عراقی با حمایت نیروی هوایی این کشور با حمله گسترده داعش به شرق الرمادی مقابله کردند. نیروی هوایی عراق خودروهای زرهی داعش را در منطقه البوبالی در شمال الرمادی هدف قرار داد و در پی این حملات پنج نفر از تروریست ها کشته شدند.

همچنین توپخانه ارتش عراق تجمع عناصر داعش را در منطقه الکصیریات در عرق شهر هیت در غرب استان الانبار هدف قرار داد. نیروی هوایی عراق هزاران اطلاعیه برای شهروندان عراقی در شهر هیت پخش کرد تا آنان از مواضع داعش دور شوند. فرماندهی عملیات بغداد نیز از کشته و زخمی شدن هجده تروریست در منطقه الکرمه خبر داد.

در عرصه تحولات میدانی استان صلاح الدین، نیروهای امنیتی عراق یک انبار سلاح و موشک تروریست ها را در شهر بیجی در شمال تکریت کشف و مصادره کردند. بر اثر انفجار یک بسته انفجاری در منطقه حمرین در شرق صلاح الدین یک زن شهید و دو کودک زخمی شدند.

منابع عراقی به نقل از نیروهای امنیتی در کرکوک اعلام کردند عناصر داعش بیش از پنجاه نفر از گروه های نقشبندیه،ثوره العشرین و حماس عراق را در منطقه الرشاد و الریاض در جنوب کرکوک به اتهام فعالیت علیه داعش و برنامه ریزی برای حمله به این گروهک بازداشت کردند. این گروه های مسلح در دوران اشغال عراق توسط آمریکا فعال بودند. همچنین عناصر مسلح یکی از اعضای ارشد داعش را که دارای تابعیت مصری بوده در شهر الحویجه در جنوب غرب کرکوک ترور کردند.

در عرصه تحولات میدانی استان نینوی، منابع محلی در شهر موصل اعلام کردند این شهر بیست و پنج روز است که آب ندارد و سکنه این شهر در حال چاه کردن برای یافتن آب هستند.
همچنین داعش منزل شیخ حماد الوتید الشمری شیخ عشیره الفداغه را در غرب موصل منفجر کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار