استفاده از کیت های نامرغوب بدنبال غیرواقعی بودن تعرفه‌های آزمایشگاهی

پیچیدگی مباحث آزمایشگاهها موجب خواهد شد در صورت افت غیر واقعی قیمت‌ها کیتهای نامرغوب استفاده شود که در نهایت به ضرر بیمار خواهد بود.

دکتر استقامتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تشکیل کمیته ای برای بررسی تعرفه های آزمایشگاهی اذعان داشت: به دستور ویژه وزیر بهداشت مجموعه علوم آزمایشگاهی کشور از جمله انجمن آسیب شناسی؛همکاران دکترای علوم آزمایشگاهی و انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی در کنار هم کمیته ای را برای بررسی تعرفه ها تشکیل دادند و هر کارشناسی که انجام شود مستقیما به شورای عالی بیمه اعلام خواهد شد .

وی افزود : البته در تعیین تعرفه ها بحث انصاف و اعتدال رعایت خواهد شد تا تعرفه ها غیرواقعی تعیین نشود و مردم نیز توان پرداخت داشته باشند .

وی با بیان اینکه اگر قیمت ها بطور غیرواقعی پایین نگه داشته شود؛ طبیعتا کیت های نامرغوب استفاده می شود ادامه داد: این  مساله به ضرر بیمار است چون مجبور می شود یک آزمایش را چندین بار تکرار کند که این امر هم برای بیمار و هم سازمان های بیمه گر هزینه براست .

 دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت بهداشت اضافه کرد : بنابراین اگر آزمایشی یکبار با کیفیت بالا انجام شود، هم بیمار و هم سازمان های بیمه گر سود خواهند برد .

به گفته وی تعیین تعرفه آزمایشگاهها با کار کارشناسی انجام خواهد شد و نهادهای مربوطه نظارت لازم را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاههای بخش خصوصی با چالش بیشتری مواجه هستند؛ خاطرنشان کرد :از جنبه های مختلف باید به کار آزمایشگاهها اعم از جنبه علمی با مد نظر قرار دادن دقت و کیفیت و دیگری تعرفه ها که مبحثی بسیار مهم و چالش برانگیز است؛  نظارت کرد .

استقامتی تصریح کرد :اگر آزمایشگاهی نتواند تعرفه معقول خود را دریافت کند بطور حتم سراغ آزمایشهای جدیدتری که می تواند به بیماران ارائه دهد ؛ نمی رود .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار