نخست وزیر تونس 5 مسئول ارشد امنیتی این کشور را برکنار کرد

دولت تونس یک هفته پس از حمله انتحاری به اتوبوس گارد ریاست جمهوری این کشور، پنج مسئول بلند پایه امنیتی را در چارچوب طرح اصلاح دستگاه امنیتی برکنار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "سفیر،" "حبیب صید" -- نخست وزیر تونس --  روز گذشته پنج مسئول بلند پایه امنیتی این کشور را در چارچوب طرح اصلاح دستگاه امنیتی آن هم یک هفته پس از حمله انتحاری به اتوبوسی متعلق به گارد ریاست جمهوری تونس برکنار کرد. این در حالی است که نیروهای امنیتی تونس همچنین روز گذشته دو انبار اسلحه محتوی سلاح کلاشنیکف، کمربند انفجاری، مواد منفجره، شوکرهای الکتریکی و مهمات را در دو شهر اکوده و منزل بورقیبه کشف و ضبط کردند.
 
در هفته گذشته دوازده نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری تونس در پی اقدام یک عامل انتحاری در انفجار خود در اتوبوسی که قصد انتقال آنها را به کاخ ریاست جمهوری داشت، کشته شدند. تشکیلات دولت اسلامی گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت. این نخستین انفجار در پایتخت و سومین انفجار بزرگ در تونس پس از دو حمله بزرگی بوده که گردشگران را هدف قرار داده بود.
 
بر پایه این گزارش، دفتر نخست وزیری تونس در بیانیه ای اعلام کرد: رفیق الشلی -- وزیر مشاور در امور امنیتی --  از سمت خود برکنار شد؛ اما این بیانیه علت این برکناری را اعلام نکرد. علاوه بر الشلی، وزیر کشور تونس، چهار مقام مسول امنیتی دیگر از جمله مدیر کل امنیت عمومی، مدیر کل منافع امنیتی و مدیر منافع فنی و سربازرس امنیت ملی را برکنار کرد. وزیر کشور تونس عبد الرحمن الحاج علی را به سمت مدیر کل امنیت ملی انتخاب کرد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار