ساری ؛

اجرای امینانه نیات واقفین ،حفظ وتثبیت مالکیت موقوفات از وظایف اصلی اوقاف است

معاون حقوقی ثبتی اوقاف مازندران از تعیین تکلیف 237 پرونده موقوفات در امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل اقاف و امور خیریه استان مازندران ، مجتبی باقرزاده در گفتگو با ما با باقرزاده اذعان داشت : از قبیل برنامه های اوقاف، ورود و ثبت اطلاعات و رقبات متبرکه موقوفات در سامانه جامع بانک اطلاعاتی اوقاف کشور می باشد که با توجه به دسترسی آسان موقوفات، 13هزار موقوفه را با اسناد ومدارک آنها در سامانه جامع ثبت و تکمیل نهایی شد .

وی ادامه داد: در سال جاری،تاکنون 70 موقوفه جدید به ثبت سامانه جامع اوقاف رسید و با توجه به برنامه تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف ، پیشبینی می شود که موقوفات جدیدی را به ثبت برسانیم.

معاون حقوقی ثبتی و امور مجلس اوقاف مازندران به اخذ سند مالکیت وتثبیت مالکیت شدن موقوفات اشاره کرد و تصریح کرد :با این اقدام می توان از تضعیع حقوق موقوفه و از تصرف تعرضات موقوفه جلوگیری کنیم.

باقرزاده افزود: درباب شناسنامه دار کردن موقوفات، اوقاف مازندران 310 سند مالکیت موقوفات از4700 رقبه اخذ نمود و اطلاعات ثبتی موقوفات در سامانه جامع اوقاف صورت گرفت .

باقرزاده در حوزه ی سند مالکیت عنوان کرد : 62 مورد تبدیل اسناد قدیمی و دفترچه ای به اسناد تک برگی و از 310 سند مالکیت اخذ شده مساحتی بالغ بر 3500 هکتار از اراضی موقوفه سند دارشدو60درصد از موقوفات سند مالکیت ندارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بخش ثبتی اوقاف ، موضوعاتی همچون نقشه برداری - تجدید حدود - پذیرش ثبت - اخذ اسناد مالکیت مورد توجه قرار می گیرد و آمار ثبت شده در سامانه جامع موقوفات بعنوان ملاک ارزیابی و ارزش فعالیت ها در حوزه ثبتی و اوقافی قلمداد می شود .

باقرزاده ادامه داد: درخصوص پرونده های دعاوی موقوفات ، اوقاف مازندران 42 نشست مشترک با مدیر کل دادگستری، مدیر کل ثبت، ائمه جمعه، اداره منابع طبیعی در جهت رفع اختلافات و مشکلات موقوفات استان داشته که به نتایج مثبتی رسید .

وی گفت :تعداد 580 پرونده دعاوی در جریان رسیدگی می باشد و 51 مورد هم اجرای حکم صورت گرفت .

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اجرای ، تعین ، تکلیف ، وظاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.