مشهد؛

راه اندازی شبكه مردم و مسئولان در انجمن های ميراث فرهنگي

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور خواستار راه اندازي و تشكيل شبكه مسئولان و مردم در انجمن هاي ميراث فرهنگي شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود سلطاني فر در سفر یک روزه به خراسان رضوي با حضور در شهرستان جغتاي ضمن بازديد از بخش هاي مختلف اين شهرستان و بررسي ظرفيت هاي گردشگري و نيز آثار فرهنگي و ابنيه تاريخي شهرستان جغتاي بر ضرورت تقويت انجمن هاي مردمي ميراث فرهنگي تاكيد كرد.

وي گفت: انجمن هاي ميراث فرهنگي به عنوان يك تشكل مردمي و غير دولتي نقش بسيار ارزشمندي در حفاظت و حراست از آثار فرهنگي و تاريخي در شهرها و استان هاي مختلف دارند و بر همين اساس بايد ارتباط بين اين انجمن ها با مديران و مسئولان محلي تقويت شود كه در همين زمينه راه اندازي شبكه مسئولان و مردم در انجمن هاي ميراث فرهنگي از اهميت ويژه اي برخورداراست.

وي گفت: در حال حاضر در 25 استان كشور انجمن هاي ميراث فرهنگي راه اندازي شده اند كه به دنبال تشكيل اين انجمن ها در تمامي استان هاي كشور هستيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همچنين به وجود انجمن هاي ميراث فرهنگي در استان خراسان رضوي اشاره كرد و افزود: در 90درصد شهرهاي اين استان انجمن هاي ميراث فرهنگي تشكيل شده اند.

سلطاني فر با بيان اينكه بيش از يك ميليون اثر فرهنگي و تاريخي و بنا و محوطه باستاني در كشور وجود دارد افزود: در حال حاضر 32 هزار اثر در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده اند كه انجمن هاي ميراث فرهنگي كه ماهيت مردمي دارند نقش مهمي در حفاظت و حراست از اين آثار تاريخي دارند.

وي هم چنين به آثار فرهنگي و تاريخي و ظرفيت ها و قابليت هاي شهرستان جغتاي در حوزه گردشگري ، صنايع دستي و ميراث فرهنگي اشاره كرد و افزود: ظرفيت هاي اين شهرستان با همت مسئولان جغتاي بايد شناسايي، احياء و تقويت شده و در مسير جذب گردشگران داخلي و خارجي مورد استفاده قرار گيرد.

شهرستان جغتاي در غربی ترین نقطه استان خراسان رضوی و در فاصله ۳۱۰ کیلومتری از مشهد مقدس قرار گرفته، مسجد جامع جغتای، آرامگاه سید حسن غزنوی،آرامگاه سلطان سید احمد علوی از مهمترين آثار فرهنگي و تاريخي اين شهرستان است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.