منبع نظامی صهيونيست: بايد برای رويارويی با ايران در آينده آماده باشیم

یک منبع بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی گفت ارتش این رژیم باید برای احتمال رویارویی مستقیم با ایران در 10 تا 15 سال آینده، آماده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، یک منبع بلندپایه در اداره برنامه ریزی ارتش رژیم صهیونیستی گفت ارتش باید برای احتمال رویارویی مستقیم با ایران در 10 تا 15 سال آینده بعد از پایان اعتبار توافق هسته ای ایران با غرب یا رویارویی با حماس در غزه در آینده ای نزدیک آماده باشد.

 جروزالم پست نوشت: طرح گیدئون، که با موافقت ژنرال گابی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، همراه شده، آمادگی جنگی و آموزشی را محور فعالیت های ارتش اسرائیل قرار داده است. تضمین عرضه کافی مهمات، سوخت و آمادگی در برابر مناقشات بالقوه نیز از محورهای این طرح است.

این طرح نشان می دهد ارتش رژیم صهیونیستی طرحی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران در آینده ای نزدیک ندارد.

با این حال، این منبع تأکید کرد تقویت نیروی نظامی رژیم صهیونیستی اکنون بر مبنای توانمندی ها و نه یک سناریوی خاص یا تهدیدی خاص صورت می گیرد.

پارامترهای این طرح کلی، نحوه تفکر فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی را درباره ارزیابی تهدیدهای منطقه ای در بلندمدت نشان می دهد. 

جروزالم پست در ادامه نوشت: فرماندهان اسرائیلی، تهدیدات ناشی از رشد نیروهای چریکی در مرزهای اسرائیل، فروپاشی چندین کشور منطقه ای، مسابقه تسلیحاتی در سراسر کشورهای خاورمیانه که تاکنون از ناآرامی های منطقه جان سالم بدر برده اند و رشد قدرت تهاجمی ذخایر تسلیحاتی حزب الله لبنان را بررسی می کنند.

این منبع اعلام کرد: "با لغو تحریم های اقتصادی، صنایع نظامی ایران در دهه پیش به شکل قابل توجه رشد پیدا می کند و برخی از تسلیحات تولیدی ایران به دست نمایندگان تهران در منطقه به ویژه حزب الله لبنان می رسد."

در ادامه این گزارش آمده است: "برنامه های انرژی هسته ای غیر نظامی در کشورهای عربی همسایه ایران آغاز شده است که این امر از احتمال مسابقه تسلیحات هسته ای عربی با ایران در آینده حکایت دارد."

طرح گیدئون مجموعه ای از اصلاحات فراگیر را در ارتش  رژیم صهیونیستی با هدف کارآمدتر کردن ارتش برای مقابله با تهدیدهای نوظهور ارائه می کند. این طرح همچنین تغییرات ساختاری را برای حذف فعالیت های تکراری و بی فایده نظیر ترکیب نیروهای زمینی با شاخه لجستیک و تکنولوژی صورت می دهد. بر اساس این طرح، 11 درصد از نیروهای ستاد مشترک کاهش می یابند و چهل هزار افسر مشاور را تا سال 2017 تعدیل می کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2016 شاخه دفاع سایبری خود را معرفی می کند که از واحد اطلاعات نظامی جداست و نیروی هوایی این رژیم نیز اسکادران جنگنده های رادارگریز اف - 35 A را دریافت خواهد کرد.


انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار