تقویم فوتبالی امروز

معرفی جنجالی ترین توپ جام جهانی و حضور کفاشیان در اوین

در تقویم فوتبالی امروز به مهترین اتفاقات فوتبال جهان در تاریخ ۱۳ آذر می پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی تاریخ در ۱۳ آذر ( ۴ دسامبر ) می پردازیم.
 
۴ دسامبر ۲۰۰۹ ، بحث برانگیز ترین توپ تاریخ جام جهانی رونمایی شد.

این توپ که جابولانی نام گرفته بود ، برای استفاده در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ساخته شده بود و در ساخت آن از فناوری های روز دنیا استفاده شده بود. تا قبل از شروع جام جهانی ، شرکت سازنده توپ ، از آن تعریفهای زیادی میکردند اما با شروع جام جهانی ، کیفیت توپ صدای اکثر بازیکنان به خصوص دروازه بانان را درآورد . دروازه بانان بزرگ حاضر در جام جهانی از جمله بوفون ، کاسیاس و ژولیو سزار به شدت از کیفیت توپ ناراضی بودند.

کیفیت پایین توپ باعث شد تا در پایان جام جهانی ، فقط ۱۴۵ گل در این جام زده شود که این تعداد گل ، پایینترین تعداد گل از سال ۱۹۹۸ که تعداد تیمهای جام جهانی به  ۳۲ افزایش یافته بود ، است.
 
۱۳ آذر ۹۱ ، کفاشیان ، رییس فدراسیون فوتبال در دادگاه اوین حاضر شد که باعث به وجود آمدن حاشیه و شایعاتی درباره او شد. وی برای ارایه توضیحاتی درباره تخلفات مالی مشاور سابق خود در فدراسیون به اوین فراخوانده شده بود. مشاور سابق کفاشیان به دلیل تخلفات و فساد مالی بازداشت شده بود . درباره جرایم مالی آقای مشاور ، شایعات و زمزمه هایی مبنی بر فروش البسه تیم ملی در میدان منیریه و اتهام های دیگر شنیده میشد.
 
در همین روز ، یعنی ۱۳ آذر ۹۱ ، پرسپولیس در آخرین دیدار نیم فصل لیگ دوازدهم ، یک بر صفر به تراکتور باخت تا تیم مانویل خوزه بیشتر در بحران فرو رود و تراکتور از بحران خارج شود. بازی استقلال در این هفته به دلیل لغو پرواز آنها به گیلان به تعویق افتاد تا صدای تیمهای لیگ برتری به خصوص تیم پرسپولیس دربیاید و به این موضوع اعتراض کردند.
 
 در ۱۳ آذر ۸۹ ، پرسپولیس باز هم بازی آخر نیم فصل را با شکست به پایان برد. تیم علی دایی که تا پیش از این دیدار در دو بازی پیاپی شکست خورده بود ، در این مسابقه نیز مقابل تیم رده هفدهمی پیکان با نتیجه سنگین سه بر صفر مغلوب شدند تا انتقادات از دایی ، بیشتر شود. پرسپولیس با این شکست به رده پنجم نزول کرد. ذوب آهن قهرمان نیم فصل شد و استیل آذین در انتهای جدول قرار گرفت.
 
در سال ۸۳ ، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ، درباره بهترین بازیکن آسیا نظرسنجی گذاشت که علی کریمی با اختلاف زیاد نسبت به نفر دوم ، شونسوکه ناکامورا ، اول شد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
پرسپولیس عشق است واستقلال سوراخ


حرفی است





















































قلا
آخرین اخبار