پشت هر صحنه جذاب شاید هدفی شوم نهفته باشد

رئیس پلیس فتا كرمان گفت: با ورود نسل جدید تلفن های همراه هوشمند، دنیای مجازی جذابیت زیادی پیدا كرده و البته به تبع آن شاهد آسیب هایی نیز هستیم چرا كه پشت هر صحنه جذاب شاید هدفی شوم نهفته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ كامبیز اسماعیلی بیان داشت: براساس اطلاعات جامعی كه در این زمینه وجود دارد نفوذ بد افزارها به تلفن های همراه هوشمند چندین برابر افزایش پیدا كرده و بیشتر این بد افزارها نیز به صورت پیامكی ارسال شده و صاحبان آن ها را با آسیب جدی مواجه می كنند.

وی گفت:اغلب این بد افزار ها به صورت پیامك هایی در قالب فایل های دانلود موسیقی، طنز، تبلیغات ، عكس و فیلم بر روی سیستم گوشی های هوشمند تلفن همراه ظاهر می شوند و طراحان آن ها به دنبال شنود، جاسوسی، برداشت غیر مجاز و دیگر اهداف شوم هستند.
 
سرهنگ اسماعیلی در ادامه گفت: شبكه های اجتماعی همچون فیس بوك، توییتر ، وات ساپ، تلگرام و دیگر شبكه های مشابه كه بر روی گوشی های جدید تلفن همراه قابل نصب هستند هدف افراد ارسال كننده بد افزار ها است و بهترین راه مقابله با نفوذ بد افزارها به گوشی تلفن همراه، خاموش كردن اتصال Wifi گوشی، باز نكردن فایل های ضمیمه و ایمیل های ناشناس و استفاده مرتب و به روز از آنتی ویروس است.
 
رئیس پلیس فتا استان كرمان در پایان اضافه كرد: مطمئن باشید كه پشت هر صفحه ناشناس جذابی كه برای شما ارسال می شود آسیبی جدی نهفته است و توصیه ما برای شما این است كه برای دانلود عكس و فیلم و موسیقی به مراكز معتبر دانلود در اینترنت بروید.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
ازپلیس فتاتقاضادارم یک تبلیغات وسیع محیطی درمدارس،دانشگاه ومراکزعمومی خصوصآ مغازه های فروش موبایل جهت اطلاع رسانی انجام بدن
مردم اینقدرگرفتارن ، چشم وگوشهابسته شده اگه ازتبلیغات اطلاع رسانی میدانی استفاده بشه جواب میگیرن، ازسلاح خودشون علیه خودشون بکارگیری کنن
آخرین اخبار