یاسوج ؛

233 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای توسعه جاده های باشت هزینه شد

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت گفت:233 میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم برای توسعه و بهسازی جاده های ارتباطی این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج فرج الله دیلمی افزود: این میزان اعتبار در سال های 92، 93 و 94 برای ساخت و بهسازی جاده های روستایی، اصلی و فرعی باشت هزینه شد.

وی اظهار کرد: 98 میلیارد و 500 میلیون ریال از این اعتبار در سال 92 و 108 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در سال گذشته برای اجرای طرح های عمرانی جاده سازی این شهرستان جذب شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت از جذب 26 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه های روستایی در سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: طرح ایمن سازی هفت کیلومتر از جاده باشت به چرام با 70میلیارد ریال اعتبار که در سال جاری به بهره برداری رسیده است،مهمترین پروژه راه های ارتباطی باشت در دولت یازدهم بود.

دیلمی از تکمیل طرح مطالعاتی ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز 11 کیلومتر دیگر از این مسیر خبر داد.

دیلمی افزود: آسفالت هشت کیلومتر جاده اصلی در منطقه پل پریم به باشت،پنج کیلومتر از راه های روستایی خان احمد و پنج کیلومتر از راه های روستایی پشت کوه از دیگر طرح های مهم راه و شهرسازی این شهرستان است.

دیلمی بیان کرد: هم اکنون شش طرح بهبود راه های ارتباطی شامل روستاهای پشت کوه، پل شوش، جاده بین مزارع کوه دهک، پل پیچاب،پل نیمدور و تقویت دیوار پل پریم در حال اجراست.

دیلمی تصریح کرد: این پروژه ها 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل و نقل تولیدات کشاورزی و دامی از سوی دیگر ابرازامیدواری کرد: با اجرای این طرح ها تحول خوبی در توسعه راه های ارتباطی باشت انجام شود.

شهرستان باشت 238 کیلومتر راه روستایی دارد که 170 کیلومتر آن آسفالت و 68 کیلومتر آن خاکی است.

30 در صد از راه های روستایی آسفالت این شهرستان به دلیل عمر طولانی نیازمند نوسازی و روکش آسفالت است.

14 هزار نفر ازجمعیت باشت در 115 روستای این شهرستان سکونت دارند.

شهرستان 21 هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: دولت ، توسعه ، جاده ، باشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.