تبریز؛

برگزاری جشنواره شعروخاطره نماز درتبریز

جشنواره شعر و خاطره نماز، توسط ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی و همکاری نهادهای فرهنگی استان دهم دیماه سال جاری در تبریز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرماندار شهرستان تبریزگفت: این جشنواره در دو گروه سنی زیر20 سال و بالای 20 سال در دو قالب شعر و خاطره نویسی برگزار می شود.

رحیم شهرتی فرادامه داد: علاقمندان در حوزه شعر در دو قالب شعر سنتی و نو به زبان های فارسی و آذری در محورهای نماز و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، نماز و تربیت اجتماعی و نماز و تاثیر آن در تهذیب اخلاق می توانند شرکت کنند.

وی اظهارکرد: برگزاری این جشنواره حرکتی بسیار خوب و ارزنده در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه به وسیله زبان هنر است.

شهرتی فر افزود: مساله نماز به عنوان عالی ترین جلوه عبودیت و بندگی است و از واجباتی است که برای مسلمانان معین شده است.

وی با اشاره به آثار نماز در زندگی افراد، گفت: اگر نماز به صورت فراگیر در جامعه برپا شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی برطرف خواهد شد.

فرماندار شهرستان تبریز ادامه داد: شعر یکی از جلوه های اصلی هنر بوده و هنرمندان مومن، متعهد و عاشق پروردگار متعال می توانند با اشعار خود فرهنگ نماز را در بین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان رواج دهند.

وی اظهارکرد: خاطره نویس ها نیز می توانند با نگارش ساده آنچه را که از بندگی خالص و تجربه شخصی از عبودیت و دعا و نماز، شنوندگان و خواننده ها را تحت تاثیر آموزه های مثبت خود قرار دهند.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.