اراک؛

فضاهای شهری استان مرکزی مناسب‌سازی شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: برطرف شدن معضل بیکاری معلولان استان مرکزی نیازمند مناسب‌سازی فضاهای شهری است.

به گزارش فضاهای شهری استان مرکزی مناسب‌سازی شودگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بهروز رفیعی پیش ازظهر امروز در همایش ورزشی به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک برگزار شد اظهار داشت: باید در جامعه، توانمندی‌های معلولان به خوبی دیده شود چراکه آنان می‌توانند برای جامعه بسیار مفید باشند و باید بپذیریم معلولان می‌توانند به ما کمک کنند و در توانمندسازی جامعه در همه حوزه‌های مفید و موثر باشند و این ما نیستیم که باید به معلولان کمک کنیم.
 
وی افزود: معلولان در جامعه دارای ظرفیت‌های بالایی هستند که تاکنون از آن به خوبی استفاده نشده است و در این راستا بایستی تلاش کنیم تا معلولان بتوانند به جایگاه واقعی خود دست یابند چراکه توانمندسازی کلید حل مشکلات معلولان است و دولت یازدهم این امر را در سرفصل برنامه های خود برای این قشر در نظر گرفته است.
 
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: 10 درصد جمعیت جهان را معلولان تشکیل می‌دهند و این می‌طلبد مسئولان در هر جایگاهی که قرار دارند نسبت به نیازها و دغدغه های معلولان توجه ویژه‌ای داشته باشند و از هیچ تلاشی برای حل مشکلات آنان دریغ نکنند.
 
رفیعی ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی سبب شناخت توانایی معلولان می‌شود و مهمترین ابزار به منظور معرفی شایستگی، توانایی و قابلیت های این قشر از جامعه است که خود را در رقابت با سایر افراد مورد بررسی قرار دهند، برگزاری مسابقات ورزشی در بین معلولان سبب امیدواری و شادابی آنان می‌شود.
 
وی بیان داشت: مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی و نیز استاندارد سازی عبور و مرور معلولان مهم بوده و تمام دستگاه های اجرایی باید با تعامل و همکاری و با نظارت سازمان بهزیستی در اجرای این طرح تلاش کنند.
 
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با همکاری خوبی که بهزیستی با شهرداری اراک دارد، مناسب سازی معابر برای رفاه حال معلولان در حال انجام است اما روند آن به کندی پیش می‌رود و لازم است برای دست یابی به این مهم روند تسریع شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.