ضرورت استفاده از ظرفیت علمی محققان برای ارتقای فناوری

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از ضرورت استفاده از ظرفیت علمی محققان برای ارتقای فناوری و ایجاد کرسی‌های پژوهشی خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: این بنیاد با ایجاد کرسی‌های پژوهشی و ارائه امکان تحقیق به دانشمندان کشور به دنبال تقویت نیاز جامعه به پژهش است.

وی در ادامه افزود: آمادگی داریم تا به دانشمندان برجسته کرسی‌های پژوهشی اهدا و تا 10 سال از آنها حمایت کنیم به طوریکه در 5 سال فرد یا تیم به صورت داخلی عمل می‌کند و در پنج سال بعدی می‌تواند همکار خارجی نیز داشته باشد.

ضرغام بیان کرد: حدود 33 هزار نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با بنیاد ملی علم ایران در ارتباط هستند و این ظرفیت خوبی است که در فعالیت‌های پژوهش محور علمی از آنها استفاده می‌کنیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: شناسایی و حمایت از استعدادهای ایرانیان داخل و خارج از کشور برای توسعه علم و فناوری لازم است و باید از آنان در محقق شدن احکام اسناد بالا دستی کشور استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: موضوع کار‌آفرینی باید در برنامه ارتقای کیفیت، طبقه‌‌‌‌‌‌‌‌بندی آموزش‌ها بها دادن به آنها و در افزیش منابع مورد توجه قرار گیرد و هر دستگاهی باید منابع مورد نیاز خود را در اختیار مراکز علمی بگذارد.

ضرغام با اشاره به اهداف صندوق خاطرنشان کرد: پرداخت 50 درصد هزینه اول ثبت به صورت بلاعوض،‌ پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای 50 درصد دوم، هزینه ثبت و پرداخت 50 درصد دوم هزینه توسط صندوق در صورت واگذاری بخشی از حق مالکیت اختراع از جمله حمایت‌های صندوق در زمینه ثبت بین‌المللی اختراعات است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار