همدان؛

95 هزار تن سیب زمینی مازاد درهمدان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان از وجود 95 هزار تن سیب زمینی مازاد در شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جواد رشیدی گفت: کیفیت محصول سیب زمینی امسال همدان درمقایسه  با سال گذشته بالاتر است و بازارسیب زمینی نیز رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه امسال به علت بحرانی که زمینه آب وآبیاری وجود داشت افزود: 4800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی برای کاشت سیب زمینی برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: امسال آمار اراضی آبی همدان رو به کاهش است، چرا که اعتبار سالهای گذشته در اختیار جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیست.

وی افزود: هم اکنون 30 هزار از اراضی کشاورزی شامل مزارع وباغات در شهرستان وجود دارد که 15 هزار هکتار از آن زیر پوشش آبیاری مکانیزه است.

 وی با اشاره به سطح‌بندی غلات شهرستان همدان خاطر نشان کرد:امسال تاکنون در 63 هزار هکتار از اراضی شهرستان  همدان سطح‌بندی غلات انجام شده که جذب اعتبارات آن 109 هزار میلیون ریال بوده است و بیمه 9 هزار و 700 هکتار از سطح‌بندی غلات نیز انجام شده است.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به  بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت: بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورز هزینه نیست، بلکه شکلی از سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی شهرستان محسوب می شود.

وی در پایان اظهار داشت: امسال شرکت بیمه در برخی از محصولات حتی صد درصد خسارت‌ها را به کشاورزان پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ی




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.