ایجاد مرکز نوآوری در جهاد دانشگاهی برای تبدیل طرح‌های پژوهشی به محصول

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از ایجاد یک مرکز نوآوری در جهاد دانشگاهی برای تبدیل ایده‌های خلاقانه و طرح‌های پژوهشی به محصول خبر داد.

نصرت‌الله رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته یک مرکز نوآوری را در جهاد دانشگاهی ایجاد کرده‌ایم این مرکز باید طرح‌های پژوهشی یا ایده‌های خلاقانه را طی پروسه‌ای به محصول تبدیل کند و از این طریق تولید ثروت و کار آفرینی در کشور انجام شود.

وی  در ادامه افزود: بخشی از این پروسه را صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران حمایت می‌کند تا به تولید انبوهی از محصول برسیم و پس از ان شرکت‌هایی روی کار می‌آیند تا محصول به متقاضیان خود ارائه دهند.

ضرغام تصریح کرد: بعد از ارسال طرح از  سوی جهاد دانشگاهی به صندوق داوری مجدد صورت نمی‌گیرد و تنها جهت تصمیم گیری به کمیته تخصصی  ارسال خواهد شد و حداکثر تا سه ماه نتیجه به جهاد دانشگاهی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که این فعالیت چه زمانی به صورت رسمی آغاز می‌شود؛ خطر نشان کرد: زمانی که پژوهشگران یافته‌های پژوهشی و ایده‌های خلاقانه خود را ارائه دهند و پس از آن کمک می‌کنیم تا محصول را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران  پس از دریافت اعلام واریزی قدرالسهم جهاد دانشگاهی نسبت به پرداخت سهم خود اقدام خواهد کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.