گفتگوی جان کری و بان کی‌مون در پاریس درباره مسئله سوریه

دبیرکل سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی در پاریس، دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ای پی تی ان،» جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، و بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، درباره مسئله سوریه در پاریس گفتگو کردند.

 جان کری پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: درباره روند مذاکرات سوریه و نیز اقدامات لازم برای موفقیت این گفتگو ها و برقراری آتش بس در سوریه مذاکره کردیم. 

کری افزود: گفتگو درباره کنفرانس مخالفان دولت سوریه که قرار است  تا چند روز آینده برگزار شود  نیز  یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این نشست بود. باید بگویم که برگزاری این نشست به روند تحولات هفته آینده بستگی دارد. 

بان کی‌مون  نیز در این کنفرانس خبری از جان کری به خاطر حضور در پاریس و نقش محوری او در پیگیری مسائل سوریه به ویژه کنفرانس‌های «وین یک» و «وین دو» و پیشنهاد کری برای برگزاری کنفرانس سوم در نیویورک تشکر کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت به همراه «استفان دی میستورا،» فرستاده ویژه او در مذاکرات سوریه، در کنفرانس نیویورک شرکت خواهد کرد.

 بان کی‌مون بار دیگر بر لزوم برقراری هرچه زودتر آتش بس سراسری در سوریه تأکید کرد و افزود: امیدوارم همه طرفهای درگیر در سوریه به این روند کمک کنند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار