ابراز تردید سیاستمدار لبنانی در مورد پایان خلاء ریاست جمهوری

یک چهره شاخص مسیحیان لبنان در مورد پایان بحران خلاء ریاست جمهوری در این کشور ابراز تردید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک چهره شاخص مسیحیان لبنان روز سه شنبه اعلام کرد گفتگوها با هدف پایان دادن به خلاء 18 ماهه ریاست جمهوری در این کشور با دشواری در حال انجام است. وی همچنین در خصوص دورنمای پیشنهاد تقسیم قدرت در این کشور که با هدف احیای دولت مطرح شده است، ابراز تردید کرد.

این پیشنهاد که توسط سعد الحریری سیاستمدار مسلمان سنی ارائه شده، جدی ترین تلاشی شمرده می شود که تا کنون با هدف حل بحران سیاسی لبنان مطرح شده است.

بر اساس این طرح، حریری نخست وزیر لبنان خواهد شد و سمت ریاست جمهوری این کشور در اختیار سلیمان فرنجیه که از متحدان بشار اسد رئیس جمهور سوریه شمرده می شود قرار خواهد گرفت.

«امین جمیل» که از اعضای ارشد جریان «المستقبل» حریری است در این باره هشدار داد در صورتی که این توافق حاصل نشود، لبنان ممکن است دچار آشوب مدنی شود.

اعلام این موضوع در حالی است که تا هفته گذشته دورنمای دستیابی به توافق، مثبت به نظر می رسید، زیرا ایران و عربستان سعودی که هر دو از قدرتهای منطقه ای هستند و اکنون در خصوص مسائل خاور میانه با یکدیگر درگیر شده اند، حمایت خود را از آرام شدن اوضاع در لبنان اعلام کردند. هر دو این کشورها روی جناح های رقیب در لبنان نفوذ دارند.

«جمیل» پس از دیدار با «میشل عون» سیاستمدار مسیحی لبنان در این باره گفت برای پایان یافتن بحران این کشور، هیچ «راه حل آماده ای» وجود ندارد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار