تبریز؛

استان آذربایجان شرقی مستعد شیوع ویروس آنفلوانزای فصلی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز استان آذربایجان شرقی مستعد شیوع ویروس آنفلوانزای فصلی اعلام کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر صومی گفت : بنا بر اعلام وزارت بهداشت ، آذربایجان شرقی به علت داشتن شرایط آب و هوایی و مرزی بودن و تردد اتباع خارجی مستعد شیوع ویروس آنفلوانزای پیش بینی شده است.

وی افزود: همه کادر پزشکی و درمانی در سراسر استان که در معرض مستقیم با بیماران خودشان در برابر این ویروس واکسینه شده اند و امکانات دارویی و مکانی کافی نیز در این مورد در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تا به حال تلفاتی در اثر این بیماری در استان ما گزارش نشده است.

دکتر نقیلی متخصص بیماری های عفونی در تبریز می گوید : شدت 10 و 20 برابری سرماخوردگی ، تب 30 و 40 درجه ای ، سردرد ، بدن درد ،آب ریزش ، گلودرد، ضعف و بی حالی ، خلط و اسهال از علائم اصلی این بیماری است.

به گفته وی ، افراد مسن ، کودکان و نوزادن ، خانم های حامله ، افراد پیوندی ، بیماران بدخیم قلبی و کلیوی از افراد مستعد برای بیماری آنفلوانزا هستند.

دوری از دور هم جمع شدن ، مراقب بودن ازسفرهای دسته جمعی مثل سفرهای زیارتی ، دوری کردن و تماس نداشتن با افراد مبتلا ، شستن دست ها با آب و صابون ، آگاه بودن و حواس جمعی از توصیه های مهم پزشکان در مورد بیماری آنفلوانزا است. به گفته آن ها ، رعایت بهداشت فردی درهمه حال از ضروریات است و می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.