دانشگاه آزاد هیچ رشته غیر قانونی ندارد

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه هیچ رشته غیر قانونی ندارد. تمام رشته محل های دفترچه سال آینده از نظر قانونی مورد تائید است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در نشست خبری اظهار داشت: دانشگاه آزاد هیچ رشته غیر قانونی ندارد. تمام رشته محل های دفترچه سال آینده از نظر قانونی مورد تائید است. اظهارنظرها در مورد رشته‌های دانشگاه آزاد باید قانونی باشد

وی افزود: برای تشکیل کمیته بررسی و تصویب رشته‌ها از معاونت قوانین مجلس استعلام گرفتیم و اعلام کردند قانون تشکیل این کمیته لازم الاجراست. نماینده وزارت علوم در کمیته حضور داشته و امضای وی وجود دارد ولی نمی‌توانم نام او را بگویم.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون برای تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد می‌توانیم کمیته سه نفره متشکل از نماینده دانشگاه آزاد، نماینده وزارت علوم و نماینده شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل دهیم، که ما همین کار را کردیم و نماینده شورا علی محمد رنجبر بود که سال 74 در یک مصوبه قانونی معرفی شده است. معرفی وی هم حکم نبوده که زمان داشته باشد، مصوبه بوده و نسخ هم نشده است.

دکتر علوی فاضل با اشاره به شروع ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و دکتری گفت: ثبت نام 16 آذرماه شروع شده است و تا 9 دی ماه در سایت azemoon.org ادامه داد.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد 541 رشته و در 264 واحد دانشگاهی ثبت نام انجام می‌گیرد و در 6 و 7 و 8 خرداد ماه 95 به صورت سراسری برگزار می‌شود.

علوی فاضل به مقطع دکتری هم اشاره کرد و گفت: 293 رشته در مقطع دکتری و 154 واحد دانشگاهی ثبت نام انجام می‌گیرد. که این آزمون 9 بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

رییس مرکز سنجش دانشگاه آزاد ادامه داد: زمینه سهلوت دانشجویان در مقطع ارشد 63 حوزه امتحانی و دکتری تخصصی در 57 حوزه امتحان برگزار می‌شود. که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

علوی فاضل تصریح کرد: براساس قانون دانشگاه آزاد درخواست رشته‌هایی را به وزارت علوم داده‌اند که این رشته ابتدا در استان‌های مربوطه بررسی می‌شود و سپس برای تأیید نهایی در مرکز کل ثبت می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد رشته در وزارت علوم ثبت شده است، ولی بدون پاسخ مانده است؛ گفت: 4 هزار رشته تحصیلی ثبت کرده‌ایم که تاکنون بدون پاسخ مانده است. که تنها خواسته ما این است که در یک زمان معمول پاسخ داده شود.

وی با اشاره به جلسه خود در تاریخ 94/6/26 با حضور دکتر فرهادی دکتر شریعتی نیاسر و دکتر فریدون گفت: در آن جلسه توافق کردیم که رشته‌های پیشنهادی ما تعیین تکلیف شود که تا اسرع وقت اقدام به دایر کردن این رشته‌ها در مقطع ارشد و دکتری را برگزار کنیم.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
تا رشته محلهای مجاز و غیر مجاز دانشگاه آزاد را دقیقا در سایت وزارت علوم نگذارید فایده ندارد.
من به سایت وزارت علوم مراجعه کرده ام اما قادر به جستجوی رشته محل خودم نشدم.

وزارت علوم باید قسمت مربوط به رشته محلهای دانشگاه آزاد را بصورت جداگانه از رشته محلهای دانشگاههای سراسری در صفحه اصلی وزارت علوم بگذارد تا راحت تر برای دانشجویان قابل مشاهده باشد.

کار وزارت علوم قانونی و کار دانشگاه آزاد غیر قانونی و فرصت طلبی برای کسب درآمد است.
الان بهترین موقعیت برای منتقدین جناح پول و ثروت است تا با تخته کردن درب 30 درصد رشته محلهای غیر مجاز دانشگاه آزاد از پول اندوزی دانشگاه آزاد و برخی افراد خاص جلوگیری کنند.

نباید گذاشت دانشگاه آزاد با رشته محلهای بی کیفیت جیب دانشجویان بی گناه را خالی کند.
آخرین اخبار