فابیوس خبر داد:

تهیه پیش‌نویس متن توافق اجلاس تغییرات اقلیمی پاریس

وزیر خارجه فرانسه از تهیه پیش‌نویس متن توافق شرکت کنندگان در نشست تغییرات اقلیمی پاریس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، رئیس اجلاس بین‌المللی تغییرات اقلیمی که هم اکنون در فرانسه در حال برگزاری است، تهیه پیش‌نویس متن نهایی توافق را اعلام کرد.

لوران فابیوس روز چهارشنبه در پاریس تصریح کرد: این متن تلاش دارد تا حد ممکن بازتاب مصالحه هایی باشد که در حال شکل گیری است. قاعده ای که دنبال کرده ایم این است که درباره حل مواردی که بیشتر جنبه سیاسی دارند، پیش داوری نکنیم و توازنی میان گزینه های مختلف -که هنوز در متن تکلیفشان مشخص نشده است- حفظ کنیم.

فابیوس افزود: اکنون باید بر این مبنا به گفتگوها ادامه دهیم تا واقعاً به مصالحه ای دست یابیم که اجازه دهد توافق را به نتیجه برسانیم. توافقی که از نظر حقوقی الزام آور، جاه طلبانه، متوازن و پایدار باشد.

لوران فابیوس همچنین گفت: این متن نسبت به متن قبلی کوتاهتر است و این اتفاق خوبی است. به جای چهل و سه صفحه قبلی، اکنون بیست و نه صفحه داریم. همچنین مواردی که هنوز توافقی برسر آنها ایجاد نشده است، به میزان سه چهارم کاهش یافته و این پیشرفت است.

اما هنوز باید تلاش شود. به لطف حسن نیت طرف ها، پیشرفت هایی حاصل شده و مصالحه هایی بدست آمده است. اما بر سر چند موردِ سیاسی مهم همچون تامین مالی گفتگوها ادامه دارد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار